Allt är inte som vanligt....

Får ibland höra att jag är frisk igen efter mitt sjukdomstillstånd med Guillain Barres år 2020 men så är det absolut inte. Det är mycket som inte syns. Mer än vad ni anar! Något som tar på mina krafter under dagen! Sitter vid mitt skrivbord, fötterna krampar, det smärtar, bränner och hugger i mina fötter på olika sätt, ja det är mycket svårt att beskriva men det tar på mina krafter i alla fall! 😵
 
Vissa dagar går jag rätt bra, vissa dagar rätt ostadigt. Har fötter med kråktår!
Ibland får jag stanna upp för att vrida på huvudet ordentligt innan jag kan gå över en väg, Går jag för "snabbt" så blir det ofta en snedare gång och då väntar jag mig nästan att polisen ska stanna mig på vägen hem och undra hur onykter jag är! 😬
Det är alltså vilken form mina ben/kropp är i. Ibland går jag rakt, ibland tar jag snedtag! 
På plan mark oftast okey! Är det en "böjd" väg så blir det jobbigt, på hemvägen, samtidigt vrida på huvudet för att se på trafiken. Allt beror på dagsformen i kroppen (benen/fötterna).
Får ibland så jäkla ont i fötterna så att jag undrar hur jag ska kunna ta mig hem. Vilket aldrig någon kan veta eller förstår! 
Hjärntrött känner jag mig ibland, då jag känner att jag inte är lika skärpt längre, främst jobbmässigt! Tur att jag har mindre uppgifter nu.. 😤 Eller beror det på åldern???? Vem kan svara på det??
 
Min morbror sa då han skadade nerver i näsan efter en olycka, gjorde att han inte kände lukter, men nu efter många år så har han börjat känna lukter. Jag vet att det tar tid för nerver att återhämta sig, men jag har nog insett att efter fyra år så får jag leva med mitt sequele! Tyvärr! 
 
Så jag får nog ha tålamod och hoppas att det blir bättre framöver. Jag kan i alla fall göra nästan allt som innan, utan att springa i löpspåret på Stensö! Jag reser, går ut med vänner, tränar (när jag kommit ur svackan) och njuter av livet!
 
Alltså njut av livet så länge det varar! 
 
 
Summa summaro: kanske blir helt frisk, men är tacksam för min ostadighet och svårigheten med balansen trots allt! Jag lever ju trots allt! 😀
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: