Böckerna om pensionatet i Hemsjö

Jag har tidigare gjort en recension på första boken som heter Tillbaka till Hemsjö, men inte här på bloggen utan på min instagram. Alltså så bra! Gud vad jag grät! 😭Kan en bok vara bra om man gråter en massa? Ja givetvis kan den det! 
(null)
Det är en rolig, känslosam och härlig bok, som handlar om Bodil som bara lämnar sin lägenhet i stan och beger sig till byn där hon växte upp, och med på resan så har hon sin hund Bosse! Hon har gjort en plan för sig själv och Bosse! 
(null)
Ett viktigt tips från mig till er, är att inte lyssna på denna ljudbok offentligt, i alla fall inte de sista 30 kapitlen för jag storgrät! Mina tårar rann ner längs med halsen, och det vill inte säga, att det inte var lite tårar. Men boken var så bra! 😍
(null)
Nu har jag dessutom läst uppföljaren som heter Livet går vidare. Jag läste ut den på en halvdag, nej inte ens det. Jag började läsa den strax efter två idag, och vid sju ikväll var den utläst! 🤓
(null)
Livet fortgår på det lilla pensionaten i Hemsjö, tills ägaren Oskar en dag försvinner och hunden Bosse kommer hem med Oskars keps i munnen. Oskars fru Vera och Amanda letar efter honom men de får be polisen om hjälp. I samma veva kommer det en ny gäst, Per Janson med ett s men kallas för Pelle, vilket är välkommet då det för tillfället går dåligt för pensionatet då det är lågkonjunktur i Sverige och människorna unnar sig inte så mycket. Pelle bär på en hemlighet som han absolut inte har berättat för någon. Amandas dotter Klara är nu i Frankrike och jobbar på en flott restaurang där hennes mamma Amanda också jobbade och lärde upp sig. 
 📚📚📚📚
Dessa två böcker ska bli tre, och den första är redan planerad som film med Helena Bergström, vilket jag ser fram emot. Gäller att ta med stora paketet med näsdukar då, för jag antar att det blir en biofilm! 
Nu när jag har läst två av tre så vet jag i stort sett vad den tredje boken kommer att handla om. 😉

Mycket bra böcker! 🤩

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: