Midsommarnatt - Netflix

För ett tag sedan så såg jag den här serien "Midsommarnatt" på Netflix, som är en svensk - norsk serie, med något som jag älskar, korta avsnitt på 30 minuter och endast fem avsnitt. Älskar såna här miniserier! 😉
Det är Pernilla August som har den ena huvudrollen, och även Christopher Wollter är med (alltså honom har jag alltid gillat men han är ju lyckligt gift med sin skådespelande fru) 😝 Som gift man till Pernilla August är den norske skådespelaren Dennis Storhoi (Johannes) som man har sett i ett antal serier tidigare, så som Strandhotellet på Viaplay och Home for Christmas på Netflix samt Julstormen (norsk - svensk film), även denna på Netflix. Mycket sevärda!
(Stilig man) 😚
Detta är en dramaserie om en familj och dess hemligheter som uppdagas på midsommarafton, som oftast händer på midsommar, och kanske främst svensk midsommar!? Vad vet jag? Jag firar ju aldrig midsommar längre! Den här gången vill Pernilla som heter Carina i serien, att de ska fira svensk midsommar, så hennes bror Håkan (Wollter) har med sig saker för detta ändamål, och han har dessutom med sig sin nya tjej som är typ jämnårig med Carinas dotter. 
(Absolut en kille i min smak) 😎
Carina och Johannes har varit gifta i 30 år och nu har de en sak som de vill berätta för familj och vänner på midsommarafton, för Carina tycker att det är en bra tidpunkt när alla är samlade. Vilket inte Johannes är med på innerst inne men han gör som Carina tycker. 
Det visar sig att det inte bara är Carina och Johannes som har något att erkänna, eller ärligt talat så är det väl ingen som vill att saker ska komma fram förutom Carina, men det ena leder till det andra....
Recension: Midsommarnatt (2024) – en varm serie med djup | Filmtopp
Serien handlar om relationer, kärlek, svek och hemliga parallella liv där förlåtelse spelar en stor roll. Det kan låta som att det är en deppig serie men tror mig, serien är inte en deppig serie, utan en härlig och rolig serie. 
Då har nya miniserien Midsommarnatt premiär på Netflix | ELLE
 
Ett mycket bra serietips på Netflix! 
Kort miniserie som ni ser på en kvart typ....😉 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: