Den här älskade Frank på Öland!

Den här boken har jag hållit på att läsa rätt länge. Den är lite dryg men ändå intressant. Den handlar om en ung kvinna som träffar en fiskeman på norra Öland, och de får till en kärlek som leder till giftemål och därefter barn och barnbarn!
Boken är skriven av en gammal arbetskollega från min tid på Kährs i Nybro, vilket gjorde mig intresserad att läsa den här boken, och eftersom jag själv skulle vilja bli författare (men jag har dålig karaktär att ta mig tid)! Det som gjorde mig nyfiken på boken är att jag vet att den här kvinnan är singel, och jag tror att hon har varit singel hela sitt liv, så jag undrar ju vart hennes historia kommer ifrån! Men via epilogen i slutet av boken så får jag svaret, och sedan om det är sant vete gudarna! 🤔
Jag satt länge kvar på balkongen ikväll och läste boken. Hade bestämt mig för att jag skulle inte gå in förrän jag hade läst ut boken, ha-ha, sån är jag! Jag var frusen då det var, enligt mobilen 11 grader ute. Men jag är uppvärmd nu. 😉
 
Gällande boken, så var den en härlig kärlekshistoria och jag undrade flera gånger om den var verklig eller om den var påtittad! Jag fick inte svaret! Hmmm...
Det var en härlig romantisk bok om ärlig och trofast kärlek, som jag verkligen hade älskatl Men jag hade nog aldrig klarat av att älska en person livet ut! Är faktiskt lite avundsjuk på människor som lyckas att ha en kärlek livet ut, men som sagt, jag har lite svårt för detta! Kanske är en förklaring till att jag är singel? 😝
 
Jag skulle älska att ha en Frank i mitt liv, för han verkade vara underbar på alla sätt och vis! 😍
 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: