Mot Tyskland, det var ju fem år sedan...

Det börjar ju närma sig sommar, och vad behöver man då? 
Jo, lite rosévin kanske? En god kall öl? Eller en kall gin tonic? 
Eller behöver man en härligt rolig busstripp med okända människor? 
Laddade med slasköl hela vägen ner till Tyskland... kära vännen ville slänga 17 burkar med slasköl för de började bli gamla!!!! Hallå! Man slänger väl inte alkohol??? 
Jag sa till henne, att ta med dem och dela upp dem mellan oss under resan! Ja, det slutade med att 14 öl var uppdruckna när vi kom tillbaka till Kalmar och 3 burkar står nu i min kyl! 🙂 Det är ju inte någon jättegod öl, men den är helt klart drickbar när man är törstig! 😂
Gårdby buss har som tradition att stanna i Kristianstad för toalettbesök och försäljning av egengjord irish coffee, endast 25:-. Har väl smakat bättre (i Barcelona till exempel) men det funkar på en bussresa. Jag hade förmånen att gå före alla män, eftersom jag var en flicka... ha-ha. Jag gillar att vara tjej! 😜 Det finns många fördelar med att vara tjej! Har aldrig funderat på att vara kille! Finns det några förmåner att vara kille???? 😶
Frukost på båten från Danmark till Tyskland klockan 5 på morgonen. Hade faktiskt ätit två mackor på bussen i Sverige, så det var inte på tom mage. Man kan fundera på varför jag köpte dessa småflaskor för jag drack inte upp dessa förrän på hemresan.... 
Det var en väldigt full buss när vi körde hemåt! Insåg att vi var färdighandlade på typ 2,5 timme, och då hade vi gått genom tre affärer! Jag kände att jag var lite missnöjd med mina inköp! Vet inte riktigt varför, men missnöjd var jag! Jag kom alldeles för fort upp till min köpvikt, 110 kilo, men det är klart när man köper massa flak så stiger ju vikten. Nåja, vi har ju ett systembolag hemma i Sverige! 
🤣😂
Jag ångrar så att jag inte köpte hem en flaska Malibu. Den likören är ju så god! Men det gick alldeles för fort att komma upp i den vikt som man får ta med sig. Nu köpte jag inte bara till mig själv....
På båten hittade vi lite småflaskor! Vilka nästan tog slut på vägen hem. Ginflaskorna står faktiskt kvar i min kyl idag, för jag vet inte vad jag ska blanda dessa med. Jag är ingen van gindrickare! 
Någon fick en idé om att alla på bussen skulle satsa 20 kronor på en travrad, då det var en storvinst i lördags, men vi hade tydligen bara fyra rätt. Hade varit kul om hela bussen hade fått dela på en rejäl högvinst! Om vi inte hade fått en bild på raden, så hade jag nog tvivlat på att vi hade blivit lurade! Tänk att bli lurade på massa miljoner, eller hur mycket nu vinsten var förra veckan. Jag spelar aldrig trav, så jag har absolut ingen koll! 
Närmar oss hemåt... nu var vi lite slitna....
Förra gången, för fem år sedan, så blev det en räkmacka som fick följa med hem till Kalmar, för jag var inte hungrig (var då lite onykter, eller rätt så onykter, är aldrig hungrig då)! Nu blev det en bakad potatis med räkfyllning och en Staropramen. God öl! Men den öl som inte orkades dricka upp fick följa med mig på bussen! MAN SLÄNGER INTE ALKOHOL SOM MAN HAR BETALAT FÖR! 🤣
Klockan 20.10 zzzzzzzz i soffan! Helt slut! Sov nästan elva timmar natten till söndagen, och vaknade faktiskt utvilad vid sjutiden. Det är sällan jag vaknar utvilad. Ska man behöva åka till Tyskland för att känna så? 
 
Ett litet tips om ni funderar på att åka med Gårdby buss till Tyskland. Har inget planerat dagen efter för ni behöver sova ut! Men det är en trevlig resa, förutsatt att man får med sig roliga människor på trippen! 
 
Dagen efter, söndagen, så mådde jag verkligen bra! Kändes inte att jag hade druckit alkohol i ett dygn, och jag var utvilad! På eftermiddagen så hade jag ett löppass inbokat! Jag hade nu hållit uppehåll med löppasset på grund av knäna, och jag kände inte av något från knäna på bussresan. Så jag ville försöka mig på ett nytt löppass.... 
 
Hmmm, ja min kropp tycker inte som jag....
 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: