Visste precis vad jag ville ha....

Äntligen så blev det av! Det som jag bestämde mig för att göra för typ två år sedan! Jag är ju tatuerad sedan tidigare, men herregud, det var så länge sedan så jag hade glömt hur det var! Jag var faktiskt lite pirrig fredagmorgonen när jag körde ner till stan för att göra detta. Jag vet ju, att jag inte tycker att det gör ont att tatuera sig, men som sagt, det var över tjugo år sedan! 
OMG! Herregud, vad gammal jag känner mig nu! 😱
Jag blev tipsad om den här tjejen på en 50-års fest som jag var på för några månader sedan, för jag har ingen koll alls på vilka som är bra nu för tiden. Det var som sagt, många år sedan jag gjorde en taturering. I min ungdom... 😉 Började när jag var 30+ och sedan blev det några under de år som jag var sambo med Pelle. Han är en kille som gillar att tatuera sig, så då blev man ju nyfiken på att göra det själv. Jag hann göra sex stycken innan jag blev lite tråkig.... 😞
Den äldre generationen tycker att man är alldeles tokig när man taturerar sig och förstår inte varför! 🤣 Som vår mamma alltid sa när vi alla barn tatuerade oss, att tänk på när ni sitter där på ålderdomshemmet och är skrynkliga och gamla, då är även våra tatueringar skrynkliga och otydliga! Visst, hon har en poäng! 😐 Men vi vet ju inte om vi blir gamla så det är väl lika bra att göra vad man känner för i livet som man lever? Sedan så är vi lika skrynkliga allihop vi som är tatuerade då... 
🤣
Som sagt, jag bestämde mig knappt ett år efter jag fick den här sjukdomen, att jag ville göra sjukdomen bestående! Men jag ska göra en komplettering genom att skriva dit diagnoskoden för Guillain Barres, det vill säga G61.0 för det finns ju plats på "arket"! 🙂
 
Jag har fått någon enstaka fråga om varför jag vill bli påmind om sjukdomen genom det här sättet. 
Vet ni? Jag blir påmind varje dag om sjukdomen! 😟😤
Även om det verkar som att jag är frisk igen, så är jag inte det. Jag har svårt att gå i trappor utan att hålla i mig, och om jag bär något större när jag går i trappan så kan det bli jobbigt! Ibland så känns det som om jag håller på att falla därav viktigt att hålla mig i något! 
Kan även vara jobbigt att gå utomhus där det inte är plan mark! 
Sedan har jag symtom i mina fötter hela tiden, dygnet runt men gudskelov så kan jag sova! Symtomen består av att det kryper/pirrar i fötterna/tårna, sticker lite här och där, kan bränna till rejält så att jag skriker till och krampar då och då! Men jag överlever detta! Kunde vara så MYCKET värre! 
 
Så till frågan om varför jag vill bli påmind om min sjukdom, så blir jag inte mer påmind om sjukdomen av en tatuering! 
 
Jag blev mycket nöjd med min nya tatuering, och jag fick mersmak på att göra nya! Det kändes ju knappt när hon gjorde den, och jag håller fast vid att jag hellre tatuerar mig än att gå till tandläkare, nej, nu ändrar jag mig! Har ju en underbar tandläkare som gör mina besök smärtfria. 
Jag får väl säga nu för tiden, att jag går hellre till tatuerare/tandläkare än att gå till gyn! 
För det är ett helvete varje gång jag är på gyn nu för tiden! 😱
 
Men som sagt, jag har nu några idéer i mitt huvud gällande nästa tatuering! Det gav helt klart mersmak! 😝
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: