Älskar dessa leveranser!

Jag kommer nog aldrig sluta med att prenumera på den här tjänsten, för jag älskar det här överraskningsmomentet när jag plockar upp allt ur kassen och kartongen. Vet ju absolut inget om innehållet! 
Kyckling och korv går alltid hem. En färdig wraps att ha liggandes i kylen är perfekt när jag inte orkar laga mat (vilket sker oftare och oftare)! 
Gnocchi är godare än vad man kan tro, men den ska ju stekas (i alla fall vad jag har lärt mig), vilket kanske inte många vet om. Ännu en slags mayo i mitt skåp! Roligt att testa nytt. 
Gud vad jag måste äta yoghurt och kvarg nu. Jag har fortfarande kvar från förra leveransen, någon slags bowl (som har fruktansvärt långt framåtskridande bäst före datum). Den här kvargen med smaken Birthday cake hade passat min syster. Hoppas att hon får den också. Ja, men det får hon ju, kom jag på, för det kylda och frysta är samma, även om vi har olika kategori på våra leveranser. Jag hade önskat att keson hade varit smaksatt med någon ny smak. Det hade också varit trevligt. 
Proviva älskar jag att ha i min kyl. Iskaffe likaså och bröd går alltid hem. Jordgubb har aldrig varit min favoritsmak på yoggi men jag äter det ju.... 
Lite blandade drycker ingick...
Ännu en majonnäs i mitt skåp (har massor av flaskor av majonnäs). Oatly får jag väl använda när min mjölk tar slut. Jalapeno lime mayo, hmm, det låter starkt. Hamnar kanske i Färjestaden. Oljan är inte vanlig olivolja utan en camelinaolja. Jag har faktiskt camelinafrön i mitt skafferi sedan tidigare, men aldrig använt dem. Kanske ska börja? 
Som sagt, det verkar nyttigt med camelina! 
Nya tesorter älskar jag, och knäcke går alltid hem här. Men dessa kex får jag nog skicka över bron, för det är havre- och linskex, och jag reagerar mer och mer på en massa grejor som ingår i hasselnötssläktet, vilkete linser gör, likaså kikärter. 
Det blev en del godis och snacks också. Men två av chokladbitarna får jag ge bort för de innehöll nötter (men då blir Anja på jobbet glad)! Lite tveksam till chipsen, för de innehöll linser. Men jag får väl ta med dem till någon fest jag ska på framöver. 😉 Jag har ju ändå snacks här hemma som räcker ett tag (se tidigare inlägg gällande Matsmart)! Anja på jobbet är en läkare, som älskar godis och jag brukar oftast lämna något godis på hennes tangentbord på fredagen och önskar trevlig helg, så hon orkar med sluttampen av veckan! 😍 Så alla produkter som har nötter i sig, hamnar på hennes tangentbord om jag kommer ihåg det, vilket jag oftast gör! Det är så uppskattat! 
 
Så nu har jag redogjort för senaste leveransen av Smakboken, och jag var väl egentligen rätt nöjd, men jag gillade inte att det inte var några frysta varor! De frysta varorna är ju oftast något matnyttigt, vilket alltid är bra. Men man kan inte alltid få som man vill. Jag är ändå nöjd med leveransen. 
 
Nu kom jag på, att jag har visst beställt någon annan Smakbox som jag fick erbjudande om för ett tag sedan. Det var något speciellt erbjudande. Spännande! 😎
 
Här kommer ett erbjudande via mig om ni vill testa Smakbox! 
 
Dina vänner får 50 kr rabatt på 1:a boxen om de startar en prenumeration och en bubblande alkoholfri rosé från God Dryck.
I samband med det skänker vi 10 kr per flaska till välgörenhetsorganisationen Läkare Utan Gränser. 
Den unika koden är här
5dx4sp
En prenumeration startas på
www.smakbox.se/prenumerera
 
Om ni börjar prenumera på Smakbox, så kommer ni inte att ångra er. Men en förutsättning är att ni äter det mesta och vill/vågar prova nya saker! 
 
Ni kommer inte att ångra er! 😍
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: