En av fyra och lite annat...

Gud vad jag läser böcker just nu. Har inte haft tv:n på under flera kvällar, förvisso är jag för trött för att kolla på serier, men en bra bok på balkongen är inte fel den här årstiden! 
Påbörjade den här boken En av fyra av Jessika Devert, häromnatten när jag vaknade till vid ettiden på natten, och helt plötsligt fick jag för mig att hämta en ny bok att börja läsa, då jag hade läst ut en bok på måndagkvällen! Ha-ha, är jag knäpp eller? Brukar inte läsa på nätterna när jag har svårt att somna om. Med risk för att fastna och läsa tills klockan ringer! 
Boken handlar om fyra kvinnor som jobbar på ett bibliotek i en småstad i Sverige. De är helt fyra olika karaktärer och har olika bakgrunder och liv, och de är bara arbetskamrater, knappt. Sadiha jobbar som städerska på biblioteket, lever med en sambo och har fyra egna barn varav ett bor kvar hemma. Märta som är en ung utbildad bibliotekarie med piercing i ansiktet och grönt hår, dålig relation till sin mamma och har dejtat en fin man i två år. Malin som vill ha allting perfekt, lite bitsk av sig men uppvisa ett perfekt liv med två barn och en man som är väktare i gallerian där biblioteket är. Sedan har vi Eva som börjar som chef på det här biblioteket, som lever med sin man och är hemvändare men helst utan nyfikna blickar! 
Efter att Eva börjar som chef på biblioteket så blir inget som vanligt igen! 😉
Varje karaktär har sin egna kapitel, men emellanåt så kommer Kvinnan in med sina kapitel, och det är ingen rolig historia! Man vet inte vem kvinnan är. Det kan vara någon av de fyra karaktärerna men det känns inte som så, när man följer deras liv. Det kan vara någon besökare på biblioteket. Det kan vara vem som helst egentligen, men det är det som är tjusningen med boken. Den är rolig, känslosam, spännande och ja, lite irriterande på dessa män som de här kvinnorna lever med och till sist så jävligt slut, som förvisso slutar bra! 
 
En lättläst bok, som var svår att släppa! Jag avskyr verkligen när män slår kvinnor, så den här boken skulle jag inte ha gillat, men själva boken var så genommysig med dessa kvinnor och deras gemenskap, så jag älskade boken!
 
Nu är nästa bok påbörjad, som heter Moratorium ac Monica Rehn. 
 
Från böcker till sovande! 
De sista mornarna så har jag verkligen undrat hur jag sover och vad har hänt i min säng under natten! Vanligtvis så brukar det knappt synas att jag har sovit i sängen (under normala nätter) men det ser ju nästan ut som att jag har haft besök, ha-ha! Vilket jag absolut inte har haft!!
Det kanske beror på att jag har dessa på mig under natten. Att täcket är så rörigt på morgonen alltså. Det är några slags "benvärmare" med små magneter i som då och då gör typ "tens" mot mina knän. Jag tror faktiskt att tens hjälper mot smärta etc. Nackdelen är att jag kan vakna av de där små magneterna när de jobbar. Men de används inte varje natt, bara när jag har ont. 
Har ett stort problem, och det är att all min träning är nedlagd på grund av lathet, men framför allt av trötthet och värk i knäna! Är jämt så jäkla trött. Kan somna sittandes framför dataskärmen på förmiddagen och på eftermiddagen, om jag bara tillåter mig blunda! 😴
Men jag försöker i alla fall...... bättre än inget! 
Ledig dag imorgon!! 😎 Fast jag själv inte har bett om ledigt, men vem är jag om jag tackar nej till en ledig fredag inför fyra veckors full arbetsvecka innan mina semesterveckor kommer? 
 
By the way! Har ni sett serien Cougar Town som finns på Disney+? Den är så jäkla härlig och korta avsnitt.... 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: