Soldoktorns berättelse…

Eftersom jag jobbar och skriver inom vården så ville jag läsa den här boken, som Mikael Sandström alias Soldoktorn har skrivit. Den är baserad på olika fall som han har haft genom sin tid som läkare. Den är både rolig, intressant och givetvis deppig och sorglig men helt klart läsvärd! 
(null)

(null)

(null)

(null)
Här är de olika kapitlen i boken… 
(null)
Gud vad jag skrattade när jag läste om den kurdiske patienten och tolken som kanske inte var legitimerad tolk! Hoppas verkligen att tolkarna är bättre i nutid! 
(null)
Det här var en fin historia, och jag hoppas att man gör en människas sista dagar på trevligare sätt än då. 
(null)
Det här fallet var sorgligt, och gav mig en tankeställare! Det kan inte vara lätt alltid att vara läkare och att ta beslut! 
(null)
Fruktansvärt sorglig händelse och då fundering på om mina nära och kära är med i donationsregistret! Jag är med och har varit i säkert mer än 25 år! För jag skulle väldigt gärna ha ett nytt organ om jag behövde, och då måste jag vara beredd att ge av mina, främst om jag blir hjärndöd! Samma sak med blodgivning! Nu får jag tyvärr inte lämna blod längre efter min sjukdom 2020. 

Ett boktips som ger lite skratt, kanske lite tårar men ganska många tankar! 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: