Gröna bladgrönsaker och en häftig fåtölj, eller?

Det var länge sedan jag gjorde nytt inlägg, tror att det var 23 mars, och jag fattar inte vart tiden tar vägen!  Men ibland kommer jag in i en stämning som gör att jag inte alls känner för att skriva något inlägg, även om jag tänker att jag ska göra det, men samtidigt så är jag så trött på allt så jag bara intar soffläge när jag har gjort det allra nödvändigaste och förhoppningsvis varit och tränat också! 
Så funkar jag! Tur att jag inte är någon influenser! Ha-ha.... 😂
 Sista biofilmen som jag såg var The Whale, och ja vad tyckte jag om den egentligen? Den var som de flesta filmer är nu för tiden, nästan två timmar, och den utspelades bara i hans lägenhet! Några enstaka scener utspelades utanför hans ytterdörr. Visst, jag satt inte och kollade på klockan för det gör jag om filmen är tråkig men den var rätt tragisk film! Brendan Fraser (Djungel-George) spelade huvudrollen som den fetaste människa som jag har sett! 😱 Jag blev rätt äcklad emellanåt! Jag trodde nog att jag skulle fälla lite tårar till den här filmen, men inte! 
Tänk er snygge och vältränade Brendan Fraser så här fet?! Att jag inte fällde några tårar berodde nog på att jag mest var äcklad över hans situation! Han hade ju själv satt sig i den här situationen och när han bara öste in pizza och annat äckligt in i hans mun, så fick jag faktiskt vända bort blicken. Men redan första scenen var rätt äcklig, då han satt i sin soffa och runkade till en porrfilm! Och då är jag ändå väldigt frispråklig och öppen när det gäller sex! 😬
Nej, den här filmen var inte värd att gå på bio för. Visserligen så ingår den i Biopasset, så det kostade bara 72:- att se den, men om ni inte har sett den, så vänta tills den kommer på någon streamingtjänst. Den är inte dålig men inte värd att gå på bio för! 
Nästa film jag tänkte se är John Wick, en skjuta döda film, som är nästan tre timmar!! En sån film bör man se på en bioduk, inte på min lilla tv! 😉Som sagt, jag har ett rätt brett intervall av filmgenrer. 
Kom över en intressant artikel häromdagen, och detta är mycket aktuellt eftersom jag har tre i släkten som är/var dementa (mamma, moster och min gamla morfar)! 
Det är så enkelt som att äta gröna bladgrönsaker! Men jag är inte så förtjust i att äta gröna bladgrönsaker men jag får väl tvinga mig! Så nu finns det fryst spenat tillgängligt. Hoppas att det gäller frysta bladgrönsaker också! 😯
Min son brukar säga till mig att jag ska läsa engelska böcker, lösa korsord och spela schack för att träna hjärnan, men nu ska det ätas grönt istället! 😉
Ärligt talat, så gillar jag det inte, att jag har en risk att bli dement! Jag hoppas innerligt att jag har pappas gener! 🙏
Vore ju mycket trevligare än att ha ett vattenglas på mitt skrivbord! 😎
Undrar om Mats, min hyresvärd går med på att byta vattenkran i köket? 😊
Jag köper en del från Lyko, och nu har jag upptäckt att de har en hel del tävlingar, och lyckliga jag vann nyligen! 
Titta så fin! 😍 Har aldrig haft någon Womanizer tidigare, även om jag har och har haft många "män" i mina lådor! 😅😇 Men jag har ärligt talat inte ens plockat ur den ur kartongen så jag kan inte ge någon recension om den! 😔
När jag ändå skriver om sex och sånt, så vill jag bara visa en härlig sexstol som någon kändis säljer i USA för 300 000:-! Mycket synd att jag inte har 300 000:-! 😂😅🤣
 
(null)
Visst är det en tjusning med tulpaner? Man vet inte alls hur de blir efter några dagar inne i värmen! Dessa blev rätt vackra och utslagna nästan som en näckros fast röd. 
(null)
Nackdelen med tulpaner är de som växer på längden samtidigt. De blir mer och mer hängiga och långa och rangliga, vilket inte är snyggt här hemma i vasarna. 
(null)
Min favoritbukett är tulpaner med blandade färger! 

💐💐💐💐💐 
 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: