Tänka sig! 10 år!

Tänk vad tiden går! 24 februari var det tio år sedan jag tog steget att flytta in till Kalmar och flytta från en 3:a med balkong till en 1:a utan balkong! Visst, så kände jag en lättnad att flytta från Nybro, men det var ändå en osäkerhet att flytta in till Kalmar. Mina kompisar fanns ju i Nybro! Men jag jobbade ju i Kalmar, och jag hade faktiskt inget som riktigt band mig till Nybro! Mina söner var vuxna, och jag var själv egentligen! Sedan ville jag inte springa på mitt ex, som bodde kvar i vårt hus med sin nya kvinna i samma kvarter!!! 😠😤
Jag sökte tre lägenheter och den tredje fick jag. Det var en 1:a utan balkong, men som mina söner sa, att det borde jag klara, för jag hade ju havet så nära, vilket jag gjorde! Men visst var det varmt med solen gassande hela dagarna in i lägenheten! 
Jag ångrar idag inte en sekund att jag gjorde detta. Jag hade mycket roliga år i min 1:a men ju längre tiden gick så förlorade jag många kompisar från Nybro. Jag kan inte säga vems fel det var egentligen, men så blev det i alla fall!
Jag minns att jag blev riktigt sjuk när jag hade flyttat in, dagen efter faktiskt. En riktig influensa, och även min mamma som hade hjälpt mig med städningen i Nybro hade blivit sjuk! Vi hann städa lägenheten i Nybro, och sedan låg vi pall helt enkelt! Jag i min bäddsoffa i Kalmar, för jag hade inte köpt någon säng ännu! 
Jag bodde i min 1:a i lite mer än 5 år, innan jag fick chansen att flytta två meter in i en 2:a med balkong och egen parkeringsplats!! Helt underbart!! Jag kan inte bo bättre. Har 5 - 10 minuter till jobbet. Nära till havet! Nära till stan! Nära till naturen! Rådjuren springer omkring här! Jag sitter på min balkong och studerar människorna som kör på Stensövägen och ännu roligare, att studera dem som försöker parkera på Stensövägen! 🤣😂
Jag är så jäkla tacksam att jag hade flyttat in i min 2:a i april för tre år sedan (har bott i 2:an i fem år nu), när jag blev så sjuk, att jag hade hemtjänst dygnet runt och en hel maskinpark av hjälpmedel i mitt vardagsrum. Även så tacksam att jag hade fixat min lägenhet åren innan, så jag kunde vistas i köket vilket jag inte hade kunnat göra med min rullstol om jag hade haft mitt gamla ekbord kvar!  
 
Jag har verkligen mycket att vara tacksam för, och även om jag är singel och inte lyckas hitta någon kille som vill stanna hos mig eller som jag vill ha kvar, så bryr jag mig inte! Jag har det rätt bra! Goa vänner! Jag har en fin lägenhet i ett bra läge här i Kalmar! Jag mår bra (trots lite sequele av Barres) och jag gör det mesta som jag vill! 
 
Kan jag ha det bättre? 😉
Här kommer jag bo tills jag blir pensionär, och om jag inte har råd att bo här (eller klarar av att gå i trappor), så får det bli Wollinska borta vid Vasaskolan!  
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: