Tre bra boktips kommer här.....

Käraste vänner
Detta är tredje boken om hembiträdet Betty, och de två första böckerna älskade jag, men jag blev lite besviken på något sätt av denna men jag kan inte sätta fingret på varför. Jag inser att det är bra att läsa böcker efter varandra, så man kommer ihåg vad som hände i de tidigare böckerna och vem som var vem i relationerna. 
Jag störde mig mycket på att Olof, Bettys man betedde sig som han gjorde mot henne. Hon slet med familjen, hemmet och jobbet och fick aldrig något tack! Men så var det väl 1949? Betty kämpar med sina känslor för Martin, sin dotters pappa, som hon har försökt förtränga i många år. Hon hade kunnat hålla Martin från sig själv och familjen i många år, men till sist så vill han ju engagera sig i dotterns liv. Givetvis! 
Här inser man hur viktigt det är att prata med varandra i en relation!
Blir det en fjärde bok? Betty borde ju få sin Martin! 
 
Brandmannen
Andra boken av Ulf Kvensler som tidigare har gett ut boken Sarek, som också var en psykologisk thriller, liksom denna.
Den här boken gav mig riktigt rysningar i vissa stunder, och jag skulle inte vilja vara i Isaks situation, men i vissa situationer skulle jag absolut vilja vara det. Boken gav mig lite obehagskänsla stundtals. Ena stunden trodde jag att pappans önskan var ärlig, men den andra stunden så blev jag rädd för hur en människa kunde uppföra sig. Insåg mer och mer att pappan var en riktig psykopat, men förstod inte Isaks flickväns roll i det hela. Tyckte att hon betedde sig mycket konstigt mot Isak, ena minuten stöttande och nästa stund var hon på pappans sida. 
Jag själv hade tagit emot allt som Isak fick, men med viss reservation förstås! 
 
Queen Charlotte
Vilken underbar serie på Netflix! Jag såg serien innan jag läste boken, och det var nog bra. Man ska se filmen innan boken, för då blir boken så mycket bättre när man kan läsa tankarna och känslorna, vilket man inte kan utläsa i filmen. Den här serien kom in på Netflix efter första delen av Familjen Bridgerton, vilket kanske känns konstigt, men det kan kanske vara bra att veta bakgrunden i hela historien. 
Alltså jag älskar Charlotte! Vilket jag gjorde redan när jag såg filmen, men ännu mer när jag läste boken. Vilket psyke hon har!! Jag älskar hennes kaxighet, hennes bestämdhet och främst hennes kärlek till George! 
Charlotte visade att kärlek övervinner det mesta, och att riktig kärlek finns långt nere, trots att annat tränger på, det vill säga Georges psyke. Så bra bok!! Har ni inte sett serien på Netflix, så ser den! Glöm inte Familjen Bridgerton! Älskar dessa kostymdramaserie! 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: