Dyr helg men trevlig.....

Förra helgen var jag med några vänner på Robert Gustafsson som uppträdde på Kalmarsalen. Jag brukar sällan gå på såna här tillställningar med komiker men man kan väl ändra sig, och om det är någon av de få som jag kan tänka mig att se, så är det Robert Gustafsson. 
Det var ju riktigt ruskväder förra helgen, så man var inte särskilt intresserad av att ge sig ut egentligen. Men det är alltid trevligt när man kommer iväg på trevligheter. Vi började med ett glas vin på ett "nytt" ställe för mig i alla fall (öppnade tydligen sommaren 2022), Gran Caffé på Storgatan i Kalmar. Ett trevligt ställe med bra service och god mat. 
Gällande showen så skrattade jag faktiskt mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag är nämligen lite svårflörtad när det gäller lite sånt här. Men ibland var det lite svårt att höra vad han sa med alla de olika dialekterna som han pratade under kvällen, och han pratar ju rätt fort också. 
Efter showen så blev det lite öl på Lilla Puben, där det är mycket trevligt att sitta en stund. Men eftersom det var fredag, så drog jag mig tillbaka i bra tid, för jag brukar oftast inte gå ut på fredagar, då man är rätt trött efter en veckas arbete. Det kändes skönt när jag drog mig hemåt vid elvatiden, och vad jag är tacksam att det finns bussar som går i tid och otid här i stan. Jag varken ville cykla och gå i den här stormen som det var med regnrusk. 
För ovanlighetens skull så stupade jag i säng direkt när jag kom hem, vilket inte är likt mig egentligen. De som känner mig väl, vet att jag brukar sätta mig och kolla något på tv och ta mig ett glas vin, men inte den här utekvällen för så trött var jag! Somnade gott! 
På lördagkvällen träffades Anna och jag, och vi åt lite gott på just Gran Caffé. Jag valde tigerräkorna. Lite lagom storlek på rätten då man inte är hungrig men lite sugen. Det var trevligt att sitta där, i stort sett bara vi två i hela restaurangen. Skönt att kunna sitta ute och prata med lite lågmäld musik i bakgrunden. Det var ju ett tag sedan vi träffades så det fanns mycket att prata om. 
Sedan hamnade vi på Hjalmars och drack lite gott, men ärligt talat så borde vi ha åkt hem istället, för båda två satt och gäspade, ha-ha, börjar man bli gammal nu?? 
Även den här kvällen blev det buss. Som sagt, det är skönt med den möjligheten. 34:- enkel resa ner till stan. Men när jag skulle kliva av vid sjukhuset så muttrade chauffören om att jag skulle ha tagit en stadsbuss istället! Jag åkte med 131:an nämligen då Anna skulle vidare. Men vad fanken, den stannade vid sjukhuset och folk gick på bussen, så varför skulle jag inte kunna få gå av??? 
Det lär jag mig aldrig begripa! 
 
Summa summaro så hade jag en mycket trevlig helg, förvisso lite dyrare än vad jag brukar ha mina helger i regel men det är ju inte varje helg! 😆
 
Ett tips på trevligt matställe - Gran Caffé i Kalmar. 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: