”Memoria” av Lagercrantz

För något år sedan läste jag ut första boken om Rekke och Vargas, och jag blev såld av detta omaka par! Rekke är en man som jag har skapat mig en bild av, och det skulle vara roligt att se om han skulle vara sån som jag vill, ifall det blir en filmatisering av Lagercrantz böcker! 📚📚
(null)
(null)
Så här skrev jag om första boken, och nu har jag läst den andra boken som heter Memoria! 
(null)
Den här boken är nog bättre än förra (min åsikt i alla fall)! De får ett fall med förmodligen en levande kvinna som tros vara död, och fallet kom precis när Vargas kände att det var dags att lämna Rekke och flytta från hans fina stadsdel! 
I samma veva dyker Rekkes värsta ovän upp i flera olika sammanhang! Morovia!! 😡
Vilka är inblandade och i vad?? 
Och vad hände med Rekkes käraste för många år sedan? 
Under utredningen med den troligen levande kvinnan, så har Vargas sina problem med sin kriminella bror, och utan att hon vet om det, så sluts cirkeln med deras utredning 
(null)
Precis som det står på baksidan av boken, så känns min bild av Rekke som en Sherlock-person! Skulle vara så roligt att se honom filmatiserad! 🤗
Boken är så otroligt lättläst, och för att jag inte skulle sitta hela dagen att läsa, så läste jag tio avsnitt i taget! 📚📚
Säger även i detta inlägg, att jag ser fram emot nästa bok! 🤩

Boktips! 
"Memoria"
Gillar ni lättläst spänningsroman så läs den här! 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: