En ledig eftermiddag = flyttstädning och kebabtallrik!

Gud så trött jag var idag, men helt klart självförvållat! Varför kan jag inte komma i säng? Men visst, om jag är lite mer effektiv så kanske jag inte har så mycket att göra hemma i min "lilla" lägenhet... :) Idag behövde jag inte vara på jobbet 7.15 så jag kunde dra mig lite, ha-ha, ja en halvtimme, men jag var på jobbet kvart i åtta i alla fall. Man blev i alla fall glad över den fina sol som kom upp över taken....
Och idag jobbade jag bara till halv ett, men innan dess så blev jag bjuden på fika på sjukhusets fik av P, trevligt att bli det för det blir inte så ofta vi träffas länge....och det fick bli min lunch, så nu när man tänker på det hela, hann jag jobba något överhuvudtaget? :))
 
Blev hämtad av syster, för jag skulle ju givetvis hjälpa till med den absolut sista flyttstädningen (för den här gången i alla fall) så vi drog till Nybro och sedan var det städ, städ och städ, mycket blöta händer och krypa och kräla och mycket skratt och prat systrar emellan! Alltså, det ska bli så kul, att ha syster här inne i Kalmar också....
Jag har ju i alla fall konstaterat idag, att jag avskyr element, nä jag älskar ju värme i mitt bo, men då föredrar jag värmeslingor i golvet istället, för vem fanken vill städa dessa element? Inte jag i alla fall, men det var ju jag som hade de minsta fingrarna och ingen tandborste fanns det, så det var bara att gno febrilt. Jag tycker, att de som gör element ska tänka till. Och nu när jag slänger ett öga på mina element, så är det likadana, så det gäller att stoppa in fingrarna där med jämna mellanrum så det inte blir så mycket smuts när jag ska flytta, men just det, jag ska ju inte flytta härifrån! :))
Något som jag däremot inte har är såna här lådor i mina garderober! En klar fördel med trådbackar är att de samlar inte damm!
Gudskelov hade vår kära mor frostat av frysen innan i veckan, för är det något som tar tid, så är det ju att frosta av en frys....
Detta skåp blev absolut det sista som jag städade ur, men innan dess var det spisen som fick sig en omgång....Ja, det är inte roligt att flyttstäda, men visst gick det bättre när man är flera. När jag minns tillbaka för snart exakt ett år sedan så blev jag och mor, syster sjuka under min flyttstädning, men det var bara att bita ihop och sedan låg jag pall första veckan i min nya lägenhet!
Sista kartongen som bars ut och den sattes i syrrans bil. Jag hade ett jäkla jobb, att fördela alla grejor i tre bilar, ibland fick jag problem med alla nycklarna, till vems bil gick de nycklarna? I vilken bil skulle denna kartong ställas? Och ägarna till alla nycklarna var lite oroliga ibland om var deras nycklar var, de trodde inte att jag hade koll på det :)
Syrran torkade den sista svabben ända ut i trapphuset! Så, nu är hon om två dagar Kalmarbo! Grattis syster, du hittade hit också! :) Ska bli så kul att få ha dig här! Kramis...Och de som vill följa hennes nya liv i Kalmar, följ syrrans blogg!
Så härmed så säger jag i alla fall, hej då Dr Sandbergs gata 4 A! Jag kommer troligen aldrig, att sätta min fot här mer...
Kvällen i Nybro avslutades med att syrran och jag hamnade på Amigo och åt lite, vi hade ju inte ätit speciellt mycket under dagen så det smakade bra! Kom hem till mitt bo halv nio, det kändes skönt. Hela vägen in hit så pratade syster hela tiden medans jag var trött (fast hon var ju helt slut också).....Jag gjorde inte så mycket nytta ikväll, tände upp lite och tände lite ljus och slog mig ner i soffan och ringde en nybliven vän...Sedan blev det Grey´s anatomy, efterlängtat eftersom det har varit säsongsuppehåll!
Och nu har jag sett reprisen av Farmen också, så nu är det ingen återvändo! Sängen! Ska vara på plats 7.15 imorgon bitti!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: