In i dimman!

Snacka om variationer i vädret, igår sken solen över hustaken när jag vaknade och idag var det grå gröt utanför....Jag vill och behöver ju ha sol, men visst, hellre dimma än snö! :) Här tror jag nog att D håller med mig....även om D gillar snö...Men visst, helt klart är sol bäst! Man mår ju så mycket bättre av sol, det tråkiga är, att även om det är sol ute på morgonen när jag går in på jobbet så märker jag knappt av den under dagen, ja, nu ska jag inte klaga, för fabriksarbetare har det ju ännu värre men i alla fall, jag märker inte av den förrän framåt sen eftermiddag då jag måste rulla ner persiennerna, antingen för att jag inte ser skärmen eller för att min kollega "gnäller" över att hon ser inget :)
Man ser inte så långt från mitt fönster idag...
                                                     
Och man undrar ju var är mitt jobb? Tur att jag har en inbyggd GPS numera... :)
Dagen flöt på, men på eftermiddagen så blev jag trött. Man blir rätt trött när man skriver ett rätt långt diktat och man hör dåligt nästan hela tiden vad läkaren säger, så även om diktatet är (som detta var) 9 minuter så tar det betydligt mer tid till att skriva det. Ja, jag höll nog på med detta diktat i 40 minuter faktiskt...sedan lite konstig kodsättning, ja, det tar faktiskt på krafterna att vara sekreterare ibland. MEN jag har faktiskt många bra läkare som dikterar så det var bara ett tillfälligt klagande, för det tog faktiskt musten ur mig i eftermiddag....och JAG ÄLSKAR MITT JOBB! :) Var bara tvungen att skriva av mig :)
Ikväll när jag kom hem, så visste jag att jag skulle städa eftersom jag ska få besök imorgon, så det fick bli en snabbrätt till kvällsmat, och det var jättegott! Stekte några prinskorvar som hade legat ett par dagar nu i kylen, hällde på en skvätt béarnaisesås och lite riven ost på och blandade ihop, och ja, det ser ut som barnmat men det var supergott! Jag hade gärna ätit mer, jag fick faktiskt hejda mig när jag åt, för jag ville dra ut på det, men det var gott!!!!
Sedan har det bara varit städning här ikväll, och jag undrar ju så, varför jag alltid gör allt i fel ordning? Jag dammsuger först, sedan dammar jag. Jag städar handfatet på toaletten först, sedan tar jag toaletten! Men jag torkar i alla fall golven efter jag har dammsugit :))
Nu efter två dagars blöt städning så är inte mina naglar speciellt hårda, de vill bara vika sig, så nu gäller det en massa stärkelse...och lite färg på det.
Nu är det lite snabb strykning som gäller, så jag kan ställa undan strykbrädan tills imorgon. Ha-ha, det låter som att jag stryker jämt, men det gör jag ABSOLUT INTE! Men nu har jag bestämt mig för detta och då gör jag det! Sedan ska det bli sängen, och klockan ringer först 6.20, sedan 6.30 och till sist 6.40 och då hoppas jag verkligen att jag går upp, för kvart över sju ska jag vara på jobbet och innan dess ska jag hinna med en dusch, sminkning och vara fix och färdig för en jobbdag! Men jag brukar fixa det, men som sagt, jag längtar redan till nästa vecka när jag kan sova till sju i alla fall, kanske längre någon dag...Men först så längtar jag till lördagmorgon, gud så härligt, den är nära nu! Och ingen flytt eller flyttstädning nu i helgen! Ska bara koppla av och pyssla lite, läsa lite av mina böcker som jag har hemlånade, tittar lite på tv med mera... helt enkelt en lugn helg! Men som sagt, imorgon får jag besök! :))
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: