Årets glögg!! Lavendel!!

Ja, det var detta som jag inte kunde vänta med längre idag. Det blev en flaska av årets glögg inköpt, och årets smak är lavendel, vilket aldrig har varit min favoritdoft/smak så jag var verkligen nyfiken på, vad jag skulle tycka om den. Det har varit en hel del olika smaker genom åren, och jag har lite svårt att sätta fingret på min favorit.
För min del, så vill jag faktiskt ha en mörk glögg. Vet inte varför jag alltid har tänkt så, men glögg ska vara mörk.
Det har varit många smaker genom åren, och när jag tittar genom sortimentet så har jag nog missat att smaka en del. Jag minns, att jag tyckte om Saffran och Blåbär, och då hade vi nog fyra flaskor hemma. Dessa två smakerna gillade jag, har jag för mig men minns dåligt.
Gällande årets smak, så blir det ingen favorit för mig. Kommer troligen inte köpa en flaska till. Det var en sträv eftersmak, och kan inte riktigt specificera smaken. Den luktade lavendel när jag öppnade flaskan men smakade inget vidare, enligt mig i alla fall. I år kommer jag i alla fall hålla mig till Blossa Starkvinsglögg som alltid har varit min favorit i Blossas sortiment.
 
Detta var min åsikt om årets glögg, och det finns säkert många som tycker om denna. Men som sagt, det blev inte min favorit. Håller mig nog till Blossa glögg Starkvinsglögg! Gillar även dessa två glöggsorter....
Blossa spetsad med rom eller Blossa spetsad med cognac
Så nu har ni fått lite tips av mig, jag rekommenderar er att köpa de sistnämnda, de är verkligen goda.
Årets glögg blev i alla fall inte min favorit, så om ni inte heller gillar den så köp de andra som jag rekommenderar, för ni kommer säkert gilla någon av dem.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: