Vilse i villakvarter :)

Vilken skön kväll, vilken luft det var när jag kom ut från jobbet. Givetvis blev det en promenad, så ombyte ifall jag fick för mig att orka springa lite. Ikväll tog jag en runda som jag inte har gått så mycket, vet inte riktigt varför faktiskt så nu var det dags att ta det hållet.
Visst är det härligt med alla löven? Det är det mysiga med hösten.
Jag bara gick och tog av när jag kände för det, och jag hade knappt någon aning om var jag var i mörkret. Något som är roligt när man är ute och går i mörkret är att titta in i husen och se hur det ser ut. Ärligt talat, så var det par gånger som jag inte visste åt vilket håll jag skulle gå. Det finns många mysiga småvägar i området som heter Johannesborg, och gulliga små hus och stora fina hus. Jag måste gå där i dagsljus också, så jag lär mig området. Kan ju inte bara gå i "mitt" område :)
En sån här klar vindstilla höstkväll är hur mysig som helst. Det hade varit trevligt att ha sällskap, men det går snabbt när jag bestämmer mig för att gå ut så det finns ingen tid över för att vänta in någon. Hade bara tänkt att gå en halvtimme, eftersom jag är med i Aktiv30/30 men det blev faktiskt nära en timmes promenad.
Det kändes kanonskönt när jag kom hem, det är så avkopplande att gå ut om kvällarna efter att ha suttit inne i kontorsmiljö hela dagen. Det är rätt peppande för mig, när jag märker hur mycket jag har gått/sprungit. På fyra dagar så har jag avverkat 22 kilometer mot 25 förra veckan. Förbrukat 1 500 kalorier mot förra veckans 1 400. Eftersom det är tre dagar kvar på veckan, så lär det bli mer, tummen upp för det. Många kanske tycker, att jag är tramsig med detta men jag gör allt för att må bättre, gå ner vikt och för att sova bättre. Har aldrig i hela mitt vuxna liv varit så här motiverad till att röra mig, så jag är bara tacksam för detta! Sedan ni som tycker att jag är tramsig och tjatig, skit i att läsa min blogg då! Jag hoppas också, att jag får andra till att börja röra på sig så jag tänker inte bara på mig själv genom skrivandet. Vet med mig själv, hur jag har blivit motiverad några gånger genom att följa andras bloggar vilket jag tycker är ett bra pepptips!
 
Ikväll har det blivit några knäcken, te, honungsvatten (börjar få ont i halsen) och tv-tittande. Snart sängen, men troligen inte förrän jag har sett kvällens avsnitt av Hostage, säger varje kväll att jag ska se det på play istället för att vaken till tolv, men den är ju så bra! Rekommenderar verkligen serien, finns på www.tv4play.se
 
SOV GOTT NÄR NI HAMNAR I SÄNG!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: