Alltid händer något oroväckande!

Borde vara stressad av mig men är inte det och har absolut ingen koll på ingenting, men det ordnar sig alltid! Det blir inte så stort som jag hade trott, vilket känns skönt, men har ändå ingen koll på ingenting. Lite besviken över att några långväga släktingar inte kommer, men vad gör man? Jag bor ju bara i ett rum!!! Ja, lite besviken som sagt. Jag bor faktiskt i en lägenhet, och den är rätt stor fast den är en etta. Finns det hjärterum så finns det stjärterum brukar man ju säga, ja ja, nu är det som det är. Jag stressar inte upp mig och tar det lugnt. Ska vara ledig på torsdag vilket känns bra. Kvällarna räcker inte till för allt ändå, eftersom jag har svårt att komma hem i tid. Är fortfarande "sliten" efter helgen tror jag, för jag orkar inte med någon motion alls, men kanske inte lustigt efter en sån intensiv helg men rolig, och sedan när huvudet är fullt av planering (nej, jag är inte stressad)!
Ja, den här helgen som var, så var det inte mycket som stämde i min kalender. Men nästa vecka så måste jag ta tag i allt som måste tas tag i .....Men man fyller ju XX år bara en gång! ;) Och roligt har jag haft, så det är värt att det saknas markeringar i min kalender!
Igår när jag kom hem så fanns det endast ett vitt kuvert, vilket alltid är bra, men blev lite ställd när jag öppnade kuvertet. Har jag varit i Stockholm i mars? Hmm, nej.
Visserligen bara 10 kronor, men såg framför mig alla konstigheter som skulle komma nu på grund av detta. Inte blev det bättre med min kusins kommentarer som bor i Stockholm och jag såg allt som kunde hända. Ha-ha, gudskelov, så löste sig allt när jag ringde Skatteverket och fakturan är makulerad och jag kommer även få en skriftlig bekräftelse. Men det är lite kusligt ibland, hur lätt det är att hamna i konstigheter.
Ikväll fick jag verkligen panik här hemma. Satt och beställde hem lite sommarkläder inför min Greklandsresa och skulle betala och hittar inte min bankdosa!!!!! Men herregud!! Hade haft den igår kväll inne vid soffbordet och vet att jag la den i min handväska, där den oftast ligger. Men den låg inte i väskan och jag hade inte använt den under dagen!! Hade någon snott den ur väskan under dagen på jobbet? Vet att jag borde ha min väska inlåst, men det är ingen som går förbi hur lätt som helst. Men varför hade den personen inte tagit min plånbok i så fall, där det fanns pengar? Riktigt orolig blev jag, för jag har ett antal kronor på kontot just nu!!! Inte i behov av att bli bestulen just nu! Redo att ge mig iväg till jobbet för att kolla i mitt rum. Tänk om den hade "hoppat" ur väskan? Usch, hemska tankar! Bankdosan och mobilen försvunnen, ja och plånboken givetvis, då är mitt liv kaos!
Men av någon anledning så kollade jag bakom min brandsläckare som jag har stående i hallen. Konstigt, att man kan få såna där lustiga tankar, så som att kolla bakom denna. Där låg den!!! Vad man kan bli glad av så lite! Jag förstår precis hur den hamnade där. Hade några tidningar i handen ihopvikta som jag la i min handväska i går kväll och bankdosan låg inuti dem, så den gled ur ljudlöst eftersom den ligger i ett mjukt fodral. Nu kändes livet bra igen :)
Men min matlust känns inte så bra just nu. Till lunch idag åt jag en laxbit med gratinerad ost på, och lite rotfrukter bestående av kålrot och rödbeta och ost över med en kall sås med sambal oelek till. Inte så mycket men tillräckligt. Innan hade jag ätit en smoothie av jordgubbar, banan och lite mango till frukost och ett kokt ägg. Nu ikväll var jag inte sugen alls på att fixa mat, men hade köttskivor upptinade, så jag stekte bara upp dessa och åt en till kvällsmat, och den andra får åka med till jobbet imorgon ihop med en köpt sallad från restaurangen. Fullt tillräckligt för mig! Givetvis blir det en smoothie till frukost imorgon. Och ett kokt ägg!
 
UPPSKATTAT IDAG: HITTADE MIN BANKDOSA!
EJ UPPSKATTAT IDAG: INGEN MOTION!
 
Kramis, endast en arbetsdag för mig kvar!
Skönt, men fullt upptagen ändå!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: