När det väl händer, så händer mycket...

Visst är det lustigt, att det ska ta två år tills jag gör en rensning bland mina prylar. Jag brukar alltid säga, att jag städar när det kommer någon till mig, eftersom jag oftast är själv här hemma. Men nu är det ju kalas på gång, så jag är tvungen att ta tag i det lite mer än vanligt. Det är lite roligt när man väl börjar med rensning. Man hittar så mycket. Och man slänger så mycket. Man begriper inte varför man har så mycket skit, och då menar jag en massa papper av alla de olika slag. Jag är ju en pappersmänniska, så det är kanske inte så konstigt. Men det har känts skönt här ikväll och bara slänga och rensa.
Förberedde igår kväll dagens smoothie och jag ville ha en röd idag, så därför frusna jordgubbar som fick tina över natten. Hackad ingefära också.
Linfrön, chiafrån, proteinpulver och vitaminer.
Jag är ingen fantast av jordgubbar men ibland är det gott.
 
 
Fick ett gulligt kort från min morbror i Göteborg idag. Det var som det var igår. Jag var riktigt söt ju.
Fick ett trevligt besked via posten idag, skönt, då kan man släppa det något år i alla fall. Dags att leta reda på någon ny kroppsdel som måste undersökas. :)
Hittade en cd-skiva ikväll som jag först inte hade en aning om vart den kom ifrån. Men senare så förstod jag och kände igen handstilen. Men har ingen aning om vad det är på skivan. Får se när jag tar mig tid och kolla på den, och sedan kanske jag ska lämna tillbaka den till ägaren men jag tror inte att han bryr sig.
Hittade även en fin plånbok i gömmorna bland papper, recept och plastfickor, ja, plastfickor har jag haft i förbannelse här hemma! Nu får de tas till annan plats.
 
Ja, nu börjar det närma sig den "stora" dagen, och de flesta på jobbet bara kommenterar en massa om ålder och etc. Jag säger som jag alltid har sagt, jag kommer aldrig bli mer än 40, för det står så i min mailadress :) Imorgon är jag ledig, men har tusen saker som ska göras. Kanske ska räkna ihop hur många som kommer, så jag vet hur mycket mat jag ska fixa. Kan ju vara en fördel, och även att bestämma vad jag ska bjuda på. Ja, tidsoptimisten är jag!
 
UPPSKATTAT IDAG: FÅTT LITE GJORT HEMMA!
EJ UPPSKATTAT IDAG: INGEN PROMENAD!
 
Kramis och snart natti!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: