Julen 2015 - 3 - 25 december

Trevligt att vakna upp juldagsmorgonen hemma hos mor, och veta att båda mina söner var där. Hade ju lovat min yngste en bra julfrukost. Men skulle jag lova det? Det är ju oftast syster eller Per som fixar frukost här, eftersom jag sover längst. Men det blev en julfrukost i alla fall. 
När alla speldeltagarna hade vaknat, så fortsatte spänningen från i natt.
Tack vare att min äldste son började sälja gator till min yngste, så gick det bara åt helvete för oss andra. Sedan han satte igång det hela, så hoppade han av spelet, därefter så gick syrran i konkurs och ett tag senare även jag. Inteckning vet jag nu vad det är (eller inte kanske).
Vinnaren blev min yngste son. Han hade rätt mycket gator och han hade ju hotell på nästan alla, så inte konstigt att han vann. Men min strategi ska bli annorlunda nästa gång vi spelar.
 
Det var ett ruskigt väder på juldagen, men jag behövde hjälp med min bil, så min stackars son fick frysa lite, ja jag också, men mina problem blev inte lösta ändå. För andra gången så har jag fått fel lampor på Mekonomen!!! När vi väl hade fått fram baklyset, så upptäckte vi detta. Undrar vad de skyller på denna gång? Förra gången skyllde tjejen på att kontoret hade lagt in fel i datasystemet.
Det tråkiga i det hela, är att lampan är inte sönder utan det är något annat konstigt fel och hur kul är det? Hur billigt är det? Inte alls!!!! Ja, har man inte utgifter så får man. Inte riktigt rätt tid att få lämna in bilen för felsökning! Men det är väl aldrig rätt tid för det?
Innan min yngste åkte hemåt, så blev det mer spelande. Ett spel som troligen inte finns att köpa nu för tiden, och det ska spelas snabbt, men det gick lite trögt. Men det är rätt roligt faktiskt om man spelar det snabbt, för risk att medspelarna gör bort sig.
Hittade faktiskt ett spel på Tradera, se bilden nedan. Mitt verkar vara lite nyare.  
Därefter åkte syrran och sonen hemåt, och det blev en lugn juldagskväll framför tv:n. Längtade hem till min egna säng, men ändå skönt att stanna kvar.
 
 UPPSKATTAT: MIN SONS HJÄLP OCH VÅRT SPELANDE
EJ UPPSKATTAT: VÄDRET
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: