Inställt Skopelos! Första gången! :(

Ja tyvärr, men jag förstod nästan det när klockan ringde okristligt tidigt på en semester!!! Det blåste och ven överallt på ön! Men jag gick ner tilll frukosten i alla fall för jag hade inte fått något besked om resan, så var ju tvungen att gå till mötesplatsen i alla fall. Men där kom beskedet att båtturen till Skopelos var inställd eftersom det blåste för mycket.
Ja, denna utsikt hade jag fortfarande vid middagstid! Det blev inte bättre framåt dagen!
Så det fick bli en vilodag! Men efter ett antal utlästa tidningar på rummet, så kände jag för att röra på mig. Tänkte att jag kan ju inte ligga inomhus hela dagen, så jag skyndade mig in i duschen och sedan åkte jag med hotellets buss vid sextiden till Skiathos Stad! Vilodag förresten? Jag har väl haft vilodagar varje dag sedan jag åkte hemifrån. :)
 
 
 
 
Här hade jag kommit in bland små mysiga gränder med vita hus med blåa luckor som jag älskar med Grekland, men jag hade absolut ingen aning om var jag var eller åt vilket håll jag skulle gå!
 
 
Kom till sist fram till hamnen i alla fall. Nu hade jag i alla fall hittat in till staden, så nu skulle jag bara hitta hem senare!
 
 
 
 
Nu var det bara att välja och vraka angående vilken restaurang som jag skulle slå mig ner vid.
Ett mycket gott vitt vin fick jag...
Svärdfisk med pommes och ris!! Ovanligt med båda till, eller hur? Men mycket gott!
Tur att jag gillar dressing ;)
Är det semester så är det, så givetvis en irish coffee.
Som vanligt, så bjuds man på något sött och gott innan man ska betala. Krämigt god pannacottatyp.
 
 
Nu var "bekymret", hur ska jag ta mig hem? Var går bussen? 
Hade fått förklarat någorlunda var busshållplatsen låg, så jag gick och gick och mörkret började falla. Men det gick ingen nöd på mig och jag var inte ett dugg rädd för någonting!
Men var sjutton låg busshållplatsen?
Här i det här hörnet skulle jag stå och vänta sa en man till mig, och det gjorde jag ett litet tag, men kände mig alldeles för rastlös och vände tillbaka till hamnen istället! Dumt kanske för jag mötte ju givetvis bussen när jag gick tillbaka. Men det är så typiskt mig, inget tålamod!
Så jag kostade på mig en taxi istället och mannen var så trevlig och vi pratade på för fullt, och jag förstod väl det mesta han sa i alla fall och jag kom hem säkert ända fram till dörren!
Och sängen var så fint uppvikt på båda sidorna den här kvällen.
Om ni vill ringa en taxichaufför när ni kommer till Skiathos, så har jag hans nummer!
 
UPPSKATTADE DEN HÄR DAGEN: MIN TRIPP TILL SKIATHOS STAD!
UPPSKATTADE EJ: BLÅSTEN OCH MOLNEN!
 
Kramis, nu vill mina ögon blunda, så nästa inlägg kommer imorgon!
 
 
 
1 Susanne skriven

Vad kul att få följa din resa Gitte. Du är en Kanon tjej som ändå vågat göra detta! Förstår så väl din ensamhetskänsla...satt själv på en uteservering för lite sen...känslan var hemsk :-( Hoppas fortsättningen på din semester blir bra. Kram

Svar: Tack Susanne! Det är roligt att få dela med sig och veta att det finns människor som tycker om att läsa detta. Kan väl bidraga med något glädjeämnen i alla fall.... Vi får ta oss en öl till helgen kanske? Kram...
Gitte

2 Systeryster skriven

Vilka fina bilder :) maten såg god ut och inte så ovanligt med med både potatis och ris ;)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: