Proteinpannkakor!

Dagens frukost blir något nytt idag. Nja, snarare brunch igen. Dricker ju oftast en kopp kaffe när jag har vaknat till och sedan går det några timmar innan jag fixar käk. Proteinpannkakor! Lika enkelt som mina kokospannkakor och kesoplättor. Bra med enkla recept när man inte känner för att göra en rejäl matlagning och när man kan göra annat under tiden.
Första gången jag använder agravesirap och den var inte särskilt billig, så jag hoppas att den är dryg. Vad är då agravesirap?
"Agavesirap är 40 till 60 % sötare än vanligt socker och kan ersätta socker och honung i de flesta recept. Agave används ofta som ett veganskt alternativ i matlagning. Eftersom det är lättlöst även i kalla drycker är det ett bra sötningsmedel för iste, smoothies, drinkar, saft, etc."
Fyra ägg, två deciliter kokos, kardemumma, kanel och agravesirap och lite pressad citron. Enkelt att bara vispa ihop.
Fördelen med en sån här rätt, så som med kesoplättor och vaniljomeletten som jag också brukar göra, är att det är så enkelt att tillaga. Häll på en klick i pannan och låt stå på relativt svag värme och låt steka. Du kan göra så mycket under tiden, som att ta en dusch, sitta och läsa med mera. Sånt gillar jag när jag går här hemma utan måsten, att kunna göra fler saker. Givetvis steker jag i kokosolja.
Jag valde att äta mina med bananslantar, passionsfrukt och naturell kvarg.
Det blev två pannkakor av den här smeten och det var bara jag själv som skulle äta dem. Så nu står jag mig stadig till kvällen, för de var mäktiga och mättande. De blev nästan som om det var någon fiberprodukt i. Lite svårt kanske nu första gången att veta hur mycket jag skulle ha av kryddsättningen men det får man känna sig fram. Det optimala i den här rätten är ju också om jag hade använt ekologisk kokos vilket jag inte gjorde, men jag har inte kommit in i det tänket (än)!
 
Rekommenderar er att prova detta!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: