Italian style pork med picklade betor och krasse

Idag blev det tredje rätten från Linas matkasse, och det blev bara två portioner av denna, vilket är meningen förvisso!  
Betor som skars i mindre klyftor. Fina färger nu. Kokte upp 3 dl vatten, 2 msk socker, 3 msk ättika och ½ tsk salt. Lät betorna koka under lock 30 - 35 minuter, tills de blev mjuka.
Brynte den färska korv runtom i 2 - 3 minuter. La den i en ugnsform och lagade den klar i 225 grader i cirka 13 - 15 minuter. 
500 gram mjölig potatis som koktes.
Värmde 1 ½ dl mjölk och 1 ½ msk smör. Finhackade ½ kruka dill. Mosade potatisen och blandade ner den varma mjölken, dillen och 1 ½ msk grovkornig senap. Smakade av med salt och svartpeppar.
Nu ser jag, att jag missade sista punkten med betorna. Men krassen klipptes över hela rätten istället.
Den här rätten var helt okey, men de två föregående var mycket godare. Det tråkiga var, att färgen försvann på betorna, de blev så färglösa.
Som sagt, det blev min söndagsmiddag och en matlåda tills imorgon. Korven var inte så stark som jag trodde den skulle vara. Moset var nog det godaste i den här rätten.
Eftersom jag nu bara hade en matlåda klar, och får besök imorgon efter jobbet, så kände jag att jag gör även den fjärde och sista rätten nu ikväll, se nästa inlägg...
1 Veronica Wallgren skriven

Ser super gott ut!

Svar: Ja, det var rätt gott men trodde nog mer på att det skulle smaka mer.
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: