Parmesanfylld pasta perline med dillpesto (och krutonger)

Dags för sista rätten från Linas matkasse. En enkel och rätt snabb rätt. Ugnen sattes på grill och maxvärme. La ½ ask med körsbärstomater i en ugnsform. Hällde på lite olja, salt och svartpeppar. Rostade dem i ugnen 8 - 10 minuter, tills de fick färg och sprack lite i skinnet.
Skar champinjonerna och ½ rödlök och fräste ihop med två pressade vitlöksklyftor i några minuter. Kryddade med salt.
Kokte pastan utan några konstigheter. Färsk pasta. Gjorde dillpesto (första gången som jag gör pesto). Mixade ihop ½ kruka dill, 40 g riven parmesanost, 1 pressad vitlöksklyfta, 1 msk olja, 2 msk vatten och 1 krm salt. Blandade peston med den kokta pastan.
Enligt receptet skulle det vara krutonger också men jag struntade i det, för hade inget bröd till det.
 
 
Här fick jag ihop fyra matlådor. De är inte så stora, men försöker ju äta mindre portioner. Har inte provsmakat rätten, enbart pestopastan. Tog all pesto direkt.
 
Nu har jag använt hela kassen från Linas matkasse och jag har fått ihop hela 15 portioner till mig. Kassen kostar 499:- så varje portion kostar mig runt 33 - 35 kronor. Kan jag äta billigare?
 
Kommer att ha kassen kanske någon gång i månaden, för den här kassen har jag ju haft nytta av under nästan tre veckor, så det räcker med en kasse i månaden för mig.
 
De godaste rätterna den här gången var de två första, och i alla fall den första med laxen kommer jag säkert göra fler gånger.
 
Har ni inte provat en sån här matkasse, så rekommenderar jag att ni gör det. Mycket bekvämt och oftast god mat!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: