Timmar med goa vännen!

Hade bokat dejt i eftermiddag! Längtade så! Med en av mina närmaste vänner, Carina...  
Vi åt dagens lunch på En trappa upp, vid Hansa City, och givetvis använde vi Guldhäftet. God salladsbuffé. Har aldrig ätit där innan, men det var mycket gott. Rekommenderar stället. Det var en rejäl pannbiff, champinjonsås och goa potatis. Strax över hundralappen för två stycken. Tack för lunchen min vän!
Vi pratade om allt! Jag ville veta allt om vad hon hade varit med om och skulle vara, och hon likaså! Det är så härligt när vi möts, för vi ger och tar. Oftast, men om det krisar riktigt mycket, så ja, då lyssnar den andra!
Det är riktig vänskap!
Vi hittade en lite rolig skylt på Citygross. Varför är toaletterna låsta vid två tidpunkter? Varför inte hela dagen? Fick någon kommentar om att det var "Troligen för att det är mindre personal vid de tidpunkterna vid kassorna. Antar att det är de som håller lite koll på toaletterna". Hmmm... begriper inte ändå! Förlåt syster, men jag begriper inte!  
Min vän skulle köpa skor, och jag var bara med som sällskap! MEN! Jag i en skoaffär! Dels var det länge sedan, och sedan så försvann min vän från affären, och då hittade jag dessa!
 
 
Dessa fick alltså följa med hem! Älskar dem och de sitter perfekt på mina fötter. Jag blev så lång, så det var långt ner till golvet helt plötsligt! 349:- Deichmann. Jag vill tillbaka till min högklackstid!
För några år sedan så mötte jag en före detta svägerska, och efter vi hade pratat en stund så tittar hon ner på mina skor, som då var den perioden när jag gick i Converse-liknande skor jämt och ständigt! Hon utbrister: Var är högklacks-Gitte??
 
Ja du Ingela, var försvann hon? Dags för henne att komma tillbaka!
 
Älskar ju högklackat! Men det är svårt att gå i här i Kalmar, för det är kullerstenar överallt (nästan i alla fall, inne i centrum). Dålig ursäkt men verkligen dags att återkomma!
 
Hade fyra timmar med goa vännen Carina, vilka var supertrevliga! Älskar mina stunder med dig vännen! Vi bjuder på oss själva och skäms inte för vad vi säger offentligt! Vi pratade med varandra över de andra kundernas huvud på Citygross, ja, vi hade en mycket trevlig eftermiddag. Pratade om alla våra bekymmer och glädjeämnen och livets svårigheter!
 
Älskar dig vännen!
 
Nöjd med dagen! Nästan sex kilometers promenad, bra grönsaksinköp, en härlig väneftermiddag och en lugn lördagskväll med mellon och därefter en bra film! Kan ju inte bli bättre!
 
UPPSKATTAT IDAG: HELA DAGEN!
EJ UPPSKATTAT: INGET NYTTIGT GJORT (men det är en dag imorgon)
 
Många kramar!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: