Vetegräs! Bio! Umgänge!

Kaffe!
Kokt ägg!
Smoothie!
Min morgon!
Premiär för test av vetegräset. Ett dyrbart pulver, så jag använder det med vördnad. Två - fem teskedar per dag, börja med en tesked, använd det i smoothies eller i matlagning. Det har en renande effekt på tarmar och lever. Pulvret ökar muskeltillväxten, vilket gör att det blir ett attraktivt alternativt för både amatörer och proffs, som vill öka sin prestation i kombination med en nyttigare livsstil. Pulvret motverkar även nedstämdhet och depression, då pulvret innehåller omega-3 som ökar kroppens serotoninnivåer. Omega-3 förbättrar blodets syreupptagningsförmåga och motverkar hjärt- och kärlsjukdomar. Vetegräs innehåller väldigt mycket protein, cirka 1 gram protein per tesked. Bra mot högt blodtryck och högt kolesterolvärde, och detta beror på att vetegräs innehåller klorofyll, vilket också förbättrar kroppens immunförsvar.
Tillsätt det i degen när du bakar ett bröd för att göra det nyttigare, eller bara blanda lite vatten med pulvret och göra det till vetegräsjuice. Du kan också blanda pulvret med bär, och dricka det som en extra nyttig smoothie. Du kan också inta vetegräs i form av en shot. Då har du en större mängd vetegräs än om du skulle göra en juice, och mindre vatten, så att shoten blir mer koncentrerad än om du vill göra juice.

Drick inte så mycket i början, utan låt kroppen vänja sig gradvis, 1 tesked två till fem gånger dagligen.

Jag gjorde en extremt krämig smoothie idag med avocado, ruccolasallad, chiafrön, vetegräs, kokosmjölk, vanlig mjölk, kokos, magnesiumpulver samt lite proteinpulver. Mycket mättande blev den! 
Tog mig en blåsig promenad ner till stan, men skönt ändå. Lite över två kilometer, inte mycket men bättre än inget. Gick på bio själv för första gången, och som min son hade sagt, att det är väl inga problem för dig morsan. Du som har åkt utomlands själv! Ärligt talat, så hade jag oroat mig i onödan. Kändes inte alls konstigt, vilket jag trodde att det skulle göra. Kan nog bli fler gånger. Bion var kanonbra. Det var "En underbar jävla jul" som jag såg. Men åter till det där med att göra saker själv. Det är inte alltid lätt, att vara själv. För jag vill ju också göra saker, och det är ju alltid trevligt att göra saker ihop med vänner men inte alltid så lätt att få ihop det och att det passar alla. Men det är bara att vänja sig. En gång så tog jag ett glas vin en vardagskväll när jag hade missat tåget hem, och när jag satt där i kvällssolen så kändes det mycket konstigt! Men det är inget konstigt egentligen. Bara att vänja sig....
Hade en dejt med min son efter bion, och vi hade en trevlig stund tillsammans. Vi fick rejäla portioner, och jag åt bara upp halva för jag var fortfarande mätt efter min goa smoothie (okey, en mellanpopcorn förstås på bion).
Matlådor för en ny arbetsvecka blev enkelt! Ärtsoppa! En sån där nödfallsmat som är bra att ha i kylen, och min planering var lax egentligen, men måste ju tömma kylen. Har lite småburkar färdiga också med rå blomkål, keso med mango och kokos, en proteindrink och lite frukt med till jobbet imorgon. Träningen idag blev som sagt, den korta promenaden, men jag körde även på med fyra omgångar med magövningar här hemma, mycket bättre än ingenting alls.
Till Farmen blev det två goa knäcke och chai-te. Träningsväskan står vid dörren. Velade lite, eftersom buggkursen börjar imorgon kväll, men den är inte förrän senare på kvällen, så tänkte göra lite armövningar på gymmet. Förutsatt att jag går från jobbet i rätt tid!
 
UPPSKATTAT IDAG: BIO OCH DEJT!
EJ UPPSKATTAT: HELGEN SLUT!
 
Kramis och natti snart!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: