Biomys med syster!

Ikväll har jag haft biomys med lillasyster. Men jag kom cyklandes med andan i halsen, efter att ha kört 4,5 mil på en bra tid (med bilen, inte med cykel, he-he), hem för att bära in lite väskor och duscha lite snabbt för jag kände mig ofräsch efter en dag i värmen! Men var det någon mening? Nja, inte i den här värmen! Ska inte klaga! Syrran hade förberett med popcorn och cola till mig. Tjänster och gentjänster, jag köpte ju biljetterna ;)
Filmen vi såg var "Livet efter dig", ja den boken som jag grät en massa till för en vecka sedan. Grät jag i biosalongen? Åh ja, givetvis! Filmen var underbar och givetvis sorglig, och ni som har läst boken förstår vad jag menar! Har ni inte läst boken, så gör det!! Den är bäst!
Vi hade en liten pratstund ute i kvällssolen efter bion. Tills det blev för kyligt för oss i våra klänningar.
En skön men lite kylig kväll var det. Det kändes skönt att få komma hem till min lägenhet efter några dagars frånvaro. Hoppas att veckan blir lugn för mig nu i några dagar i alla fall.
Förra gången som jag var hos min mamma så gjorde jag korv stroganoff som hon tyckte om, trots sin dåliga matlust. I dag fick hon en misslyckad kantarellomelett (är ingen höjdare på omeletter) och hon åt upp den lilla bit som jag gav henne. Bra betyg! 
 
Ikväll var jag så trött så jag har inte ens orkat att packa upp mina väskor efter helgvistelsen hos mor, men jag var tydligen inte trött nog att lägga mig för att sova, utan har nu snart kollat på sju avsnitt av Izombie och borde gå och lägga mig, men gillar serien och efter varje avsnitt så måste jag se nästa, men nu ska det bli sista! Jag får skylla på min son J, som introducerade mig i den här serien.
 
Men har ju semester! :)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: