Buzzador - laktosfri mjölk - va? Som helt vanlig ju...

Ja, jag fick erbjudandet att prova den laktosfria mjölken från Arla, och jag som inte dricker så mycket mjölk i vanliga fall fick ju använda den när jag gjorde min mannagrynsgröt!
Jag har alltid varit tvivlande när det gäller annorlunda saker, så som laktosfritt till exempel, och som sagt, jag dricker ingen vanlig mjölk. Använder den bara i gröt, mat och i proteindrinkar (vilket jag dricker för sällan av). Konstigt att jag inte dricker vanlig mjölk, för jag har ju vanlig mjölk på gröten. Bara någon noja jag har tydligen!
Gjorde min mannagrynsgröt på laktosfri mjölk, och jag var skeptisk när jag skulle smaka den!
Men förvånad blev jag! Den smakade lika bra som vanligt! Ingen konstig skillnad enligt mig själv i alla fall. Vilket jag trodde att det skulle vara.
 
Tyvärr så hann jag inte med att bjuda min laktosdejt på denna mjölk, för han hade ju varit ett passande exempel på att prova denna mjölk! Han om någon hade behövt denna mjölk! ;)
 
Jag blev i alla fall glatt förvånad över att det inte var någon direkt skillnad mellan vanlig mjölk och laktosfri mjölk!
Förutom kostnaden! Det är väldigt tråkigt att det kostar så mycket mer för en laktosintolerant att köpa matprodukter än för en "vanlig" mjölkkonsument!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: