Pest och pina - Aerobics - Ogillar isigt....

Fast jag tränar och tränar och rör på mig, så finns det dagar då jag känner mig som en elefant, med en enorm mage och valkar som hänger både där och här, och det känns som om jag har gått upp tio kilo under natten! När jag tar på mig mina träningskläder så är det bara valkar som jag ser! Jag ser inte den där hurtiga personen som sällan tar sig en vilodag! Riktigt pest och pina då!
 
Då gäller det att blunda rejält och bara bita ihop och låtsas se hur jag kan se ut om jag fortsätter på den här banan! Men tålamodet då? Vill ha snabba resultat ju! Har inget tålamod!
 
Innerst inne vet jag ju att jag har fått en bättre kropp, dels för att jag känner mig piggare och bättre kroppsmässigt och dels för att personer säger det till mig. Men det tar ju sån tid!!!!!
 
Ikväll var det i alla fall dance aerobics inbokat, en timmes intensiv dans med en underbar instruktör, Susanne. Det var andra gången och jag fick kämpa på med stegkombinationerna men skam den som ger sig. Ibland så var jag alldeles förvirrad och undrade vad jag gjorde där! Sedan blev jag förbannad på mig själv när jag inte redde ut kombinationerna! Men i slutet när hon sätter på intensiv musik och vi ska köra flera omgångar av de stegkombinationer som vi lär oss, så funkade det rätt så bra, så jag blev trots allt nöjd med mig själv.
Och så jäkla svettig! Härligt! Då vet man att man har gjort ett bra pass!
Men fuskade lite ikväll, för jag tog bilen. Inte så roligt eftersom det var isigt och snö på bilen. Skulle hämta paket, och detta hade varit lite knöligt att bära hem gåendes. Det är kära lillasyster som fyller år på lördag, så nu blir det paketinslagning för min del under morgonkvällen (om jag nu är hemma)...... Jag tar ju som sagt endast bilen när jag har ärenden som såna här. Det känns så fel att köra bil till träningen. Visst, bor du utanför stan så måste du ju, men som sagt, inte som jag bor. Sedan är det ju knökfullt på parkeringen, så mycket lättare att gå dit.
Kvällen avslutade jag med dusch (givetvis), lite diskning (en obligatorisk sak) och sedan soffhäng framför Gåsmamman. Ett kokt ägg och en proteinpudding. Denna är riktigt god! Double chocolate från MM Sports. Caseinpulvret. Enkelt, en deciliter vatten och en deciliter pulver, skaka, låt stå kallt en stund och ät....
Sitter här nu nöjd med mina valkar och mina "10 kilosövervikt", och imorgon kommer jag inte att märka av dem för då är förhoppningsvis mina ögon inställda på annat än dessa.... Haft trevligt chattande ikväll, och imorgon är det fredag och sedan helg och med allt vad det innebär....
 
Säger nu sent god natt till alla som kämpar på med både det ena och det andra!
Förhoppningsvis så blir det alltid bättre!
 
KRAM!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: