Ett ljus i mörkret! - en bok att rekommendera....

Söndag! Härliga helgdag! Och vad gör jag? Jo, vaknar ännu en morgon vid åtta helt "frivilligt" = utan väckarklocka! Men jag måste hålla med om att det är rätt skönt faktiskt, för då kan jag ligga ännu längre under täcket med min kaffekopp, Nyhetsmorgon och kanske en bok som idag. Har lånat hem några böcker av Agneta Sjödin, och jag blev glatt överraskad faktiskt. Trodde inte att hon var så duktig på att skriva böcker. Hon har ju skrivit romaner och hälsoinspirerande böcker, och nu var det en roman som heter "Ett ljus i mörkret" som handlade om Lucia!
Boken handlar om Lucia, flickan som vi firar 13 december. Hon föddes på Sicilien 286 är efter Kristus. Hennes dramatiska liv är en hyllning till ljusets och kärlekens kraft. Den var riktigt bra, och jag hade mycket svårt att släppa den. Lättläst och fängslande, så jag rekommenderar den verkligen. Allt blev förskjutet idag på grund av den här boken, men vad fanken, jag har ju varit ledig....  Nu ska jag börja på en annan bok skriven av Agneta som verkar utspelas i nutid, tror jag...
 
Mellan bokavsnitten så följde jag Nyhetsmorgon, och där intervjuades tjejen som blev kidnappad av en läkare och instängd i en bunker. Usch, så jäkla hemskt. Så sjuka människor det finns. Ska nog låna hennes bok som har kommit ut nu i dagarna. Men vete sjutton om jag vill läsa den egentligen..... 
Sedan skulle jag baka lussekatter (för andra gången i januari), och jag var ju sent ute, för jag började vid ett-tiden men eftersom jag har en jävla assistent som nu var nära att bli utslängd genom fönstret så tog det ju sin tid innan degen hade blivit färdigknådad! Det går inte att köra på mer än första steget, och man kan inte lämna den under tiden, för bara efter en liten stund så har degen börjat leta sig uppåt, in i själva maskinen! Så får jag stänga av och skrapa ner degen och börjar om. Så jäkla förbannad på den!
Så slutligen så blev den handknådad av mig, men det gick bra, för jag har ju fått mer muskler nu, he-he...
Men gud så stressad jag var. Under mellanjäsningen så blev det en snabb dusch för min del, och sedan var det bara att vänta ut ugnen och bakningen, för jag hade en bokad promenad klockan tre!
Idag hade jag med mig lite gammalt bröd, så jag och mitt sällskap bjöd de fina änderna nere i parken. Nja, nu ljög jag lite. Jag bjöd, för mitt sällskap ville inte.... Tycker att det är mysigt att mata änderna men inte de där jäkla fiskmåsarna som var med i ätandet.
 
Skillnad i vädret från igår och idag. Men trots det kyliga bistra vädret så blev det en promenad i två timmar! Med en okänd människa!! Ja det var en trevlig promenad och vi pratade på. Direkt efter promenaden så var det bara för mig att klä om och att promenera bort till gymmet för där väntade ett corepass!
 
Så nu ikväll så är jag åter igen nöjd med dagen. Har bara gjort trevliga saker! Avslutade i mitt soffhörn med Farmen och sedan nya serien på Svt, Innan vi dör.
 
Dessa dagar så har jag träffat nya människor, och det är främst en som har svetsat sig fast i mina tankar! Dejten från i torsdags! Ja, vi får se vad som händer... Det har i vilket fall varit mycket trevliga dagar den senaste veckan. Nu ska jag i alla fall krypa ner under täcket, och sova gott!
 
Imorgon en ledig dag med många planer redan inbokade!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: