Att ta hänsyn för kärlekens skull...

Tittar på Grey´s anatomy och tårarna rinner lite just nu... Det är en känslosam serie, även om det är konstiga fall som de får ta hand om. Men det som fick mig att skriva det här, var att kärleken kan ställa till det mellan vänner. Jag har varit rätt lyckligt lottad gällande vänskap och killar! Har inte "slagits" om killar med min vänner. Men sedan så har ju inte killarna stått på kö precis.
 
Men hur gör man om man blir kär i en kille som sin kompis/syster också gillar?
 
Jo, i serien så håller Meredith igen på sina känslor och lägger upp en kall fasad mot killen som faktiskt inte ger upp. Hon vill inte ge efter med sina känslor för att visa hänsyn till systern. Och av andra anledningar... Men killen är ju inte alls intresserad av systern men absolut av Meredith! Så han ger inte upp, vilket ger små resultat sakta....
 
Så hur skulle man göra i verkliga livet? Ja, det är en bra fråga men jag kommer aldrig behöva tänka på den frågan för det kommer aldrig att hända.
 
Men vet om situationer, där tjejer har tagit över killar från varandra, och det har inte setts med blida ögon, och varför det? Och tvärtom givetvis också... Men ska man behöva försvara sig om man blir kär i en kille/tjej (som är ledig givetvis) och känslor kan man ju inte styra över. Är killen/tjejen singel, så ska ju inte den sista tjejen/killen bli sur över att han/hon går vidare och träffar en ny... Eller hur? För på något sätt så har ju deras förhållande gått sönder av någon anledning, och då kan man ju aldrig få det till att funka..
 
Ja, det är ju tur att jag inte har några såna här problem... :)
 
Såg nu Skam, den sista delen som gick för en vecka sedan, och även där, så förekom det konkurrens mellan tjejer. Jag led när Sana kom ut från toaletten och hade hört en massa skit från "vänner" och sedan är det första hon ser, att hennes bästa vän står och hånglar med den kille som hon trodde på och hade känslor för...
 
Ja, det är ju bara serier men det förekommer ju i det verkliga livet också.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: