"I bunkerläkarens våld"

Har nu läst ut den här självbiografin om denna otäcka händelse, och den var rätt bra men inte så obehaglig som jag trodde att den skulle vara. Det var intressant att få läsa hennes sida av historien och hur det hela har märkt henne och ändrat hennes liv. Jag kan mycket väl tänka mig, att många anser att det var hennes egna fel eftersom hon jobbade som eskorttjej. Det var intressant att läsa om hur hon hade jobbat som eskorttjej. Hon gjorde ju det av egen vilja och det är absolut inget fel att jobba som eskorttjej (enligt min åsikt i alla fall).
 
Mycket intressant att läsa om hur hon tänkte och planerade hur hon skulle uppföra sig inför honom. Det räddade nog hennes liv. Men det kusliga var ju, att han nästan kunde läsa hennes tankar. Även kusligt med hans omväxlande humör från gång till gång. Usch ja, mycket otäck människa.
Läsvärd, och när jag läste den så funderade jag rätt mycket på, hur kan man läsa av en okänd människa? En trevlig man, uppför sig väl och dessutom har en bra yrkestitel (ja, visst är det konstigt, att en läkare kan göra så här?). Visst tanken har ju funnits tidigare hos mig, speciellt nu när man ibland dejtar nya okända män. Det är riktigt läskigt när man tänker på hur många psykopater det finns där ute, och att man kan råka ut för dem, men man kan ju inte isolera sig och bli tråkig för det.....
 
Men tillbaka till boken, den är mycket läsvärd, lättläst och intressant, så jag rekommenderar att låna den och att läsa den.
  
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: