Tre kilometer - Milon - Fågelmat!

I söndags kväll så var jag rätt trött, vet inte varför, för jag hade tagit det väldigt lugnt i helgen, men gjorde några ärenden på dagen när solen var bakom molnen, och när jag var färdig med ärendena så sken solen så fint!
Var väldigt lockande att sätta sig i kvällssolen med en kall öl, men jag tog mig i kragen och cyklade bort till löpspåret. Att jag är så trött kan ju bero på att jag sover så otroligt dåligt, för det mesta! Men inte i helgerna! Då sover jag rätt bra.... hmmm, undrar vad det beror på?
Det tog verkligen emot, för att sitta hemma i solen med en kall öl, hade verkligen varit trevligt och skönt. Men som sagt, ingen träning varken fredag eller lördag, så givetvis var jag tvungen att röra mig på något sätt.
Går alltid i rask takt fram till första gruset, sedan springer jag, och i söndags så sprang jag därifrån hela tiden ända fram till min cykel, så det var ett framsteg för mig!
Gillade verkligen att springa den här kvällen, och jag var nöjd med att jag hade "tillräcklig" ork för att fixa den här lilla rundan. Miljön är så underbar på Stensö.      
Kan aldrig se mig tillräckligt mätt på den här vyn!
Nöjd med att jag i alla fall lyckades ta mig till löpspåret den här sköna kväll, där en öl lockade mer. Jag cyklade hem, och faktiskt så, fast jag hade ett sug efter att sätta mig i solen med en öl efter joggingen, så blev det inte så. Det blev i alla fall tre kilometers jogging, och två kilometers cykling i söndags. Nöjd!!
I måndags, alltså igår så var det inget gym cirkelpass för mig, för Thomsson var tydligen ledig, och jag vill inte gå på något annat gym cirkelpass, för jag blir bara besviken. Han peppar mig så mycket med sin militäriska stil och kommer jag då till en ny ledare som är alldeles för "normal och lugn", så blir jag bara besviken. Sån är jag!
Så igår så körde jag ett Milonpass på gymmet, vilket kändes bra för det var länge sedan. Riktigt länge sedan! Så det var verkligen dags! Jag var ju uppvärmd via min cykling dit, gjorde något ärende på vägen dit, så direkt på maskinerna! Körde två varv, som det är planerat, men jag var lite på hugget, så jag körde tre varv, och jag blev nöjd.
Alltså på drygt en timme, så körde jag tre varv med alla maskinerna, Milons, det vill säga tre maskiner styrka, crosstrainer (4 minuter), tre maskiner styrka, cykling (4 minuter) x tre!!.
Första varvet så fick jag kramp i magen, när jag körde magmaskinen = ja, det var länge sedan jag var hård mot min mage!!!!
Vilket märks!!!!!!! Både träningsmässigt och volymmässigt!!!!!!!!!!
Tänk att bakslag ska märkas så väl när man blir "äldre"!
Man får en riktig bulldeg när man låter bli att träna!!!!
Tyvärr!!!
Men jag var väldigt nöjd med mig själv när jag cyklade hem igår kväll!
Åter igen så fick jag vinst mot latheten/tröttheten!!
2 - 0 till mig!!   
Har det så underbart när jag går hem från jobbet, att jag kan lukta mig genom flera buskar med syréndoft! Perfekt hemväg från jobbet! Och endast fem minuter hem! Kan det bli bättre??
 
Stensö fiskeläger!
Alldeles stilla...
 
 
Alldeles stilla!
Långviken!
 
 
 
 
 
Gick till Slottsparken för att ge mitt gamla bröd till änderna som alltid är i den lilla dammen, men inte idag tydligen!! Ville inte slänga ut allt bröd, för det blir bara de skrikande monstera som tar brödet = fiskmåsarna!!
Så ja, jag fick tydligen leta upp några fåglar som ville äta av mitt bröd.
Kalmars långbänk! Vore ju trevligt att sitta där i kvällssolen med sin älskade! Hmm, problemet är att jag inte har någon älskade!....... Hur gör man för att få en älskade?????
Bra fråga! Har ni något tips, så tacksam för detta!
När jag kom hem efter nästan sex kilometers promenad, så kände jag för att kunna plocka in lite härliga syréner. Jag har sån tur, att jag har en hel del buskar på min tomt, så jag kan plocka in kvistar regelbundet så länge de finns tillgängliga.                
 
Letade reda på några snälla fåglar nere vid Kalmarsundsbadet som kunde få mitt bröd, men de var inte så ivriga till att äta, så till slut så blev det ändå de hemska fiskmåsarna med flera hemska fåglar som fick äta sig mätta! Sorry! Inte min vilja! Tycker inte om fiskmåsar!!
 
Men nöjd med att jag hade gått nästan sex kilometer, ja det gick långsamt men bättre än inget! Vet om en hel del som aldrig är ute och går, och som gnäller lite så där "oskyldigt" om sin vikt, men inte gör något åt det! Ja, jag kämpar på, men jag kämpar även på med sötsuget av de olika de slag! Om jag inte hade kämpat på med min träning av de olika de slag, så hade jag rullat fram och vägt som ett berg!
Så det är ju bra, att jag har intresse av att röra mig på de olika slag!
Om jag inte hade rört mig så mycket som jag gör, så hade jag varit så mycket större. Men den lilla träning som jag gör, hjälper mig förhoppningsvis till att jag inte blir enorm!!!! Förhoppningsvis!
Jag kan aldrig bli så otroligt strikt som en del tycker att man borde vara.
Jag vill ju kunna äta och dricka vad jag vill!
 
Nä, nu måste jag krypa ner under täcket!
Nu hoppas jag verkligen att jag kan sova hela resterande natt!
Vi syns och hörs!
Kramis!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: