Rutin behövs, man mår bättre då..

I torsdags kväll fick jag plötsligt "tid över", så då ryckte jag i min krage och tog på mig promenadskorna och gav mig ut... Klockan var faktiskt sju, och tv:n lockade men.... 
(null)
...tog mig ut, men gick stappligt! Fick minnesbild tre år tillbaka och fick lite panik!! Minnet från hösten 2015, då jag fick "det så kallade" diskbråcket! Vet att några tyckte att jag "överspelade" min värk, men tror mig, jag var på väg att hoppa ut genom fönstret om nätterna! Har hög smärttröskel så jag överspelade inte alls, men om det nu var diskbråck eller inte, ja det får läkaren stå för. De sa det i alla fall! 
Tack vare en bra sjukgymnast, Klemming, så fick jag bra övningar så jag kunde bli "frisk"! 
(null)
Så nu måste jag få till en rutin, att göra något varje dag, så jag inte hamnar tillbaka tre år! 
Det är inte konstigt att kroppen säger ifrån på något sätt, när jag sitter så mycket de flesta dagarna... 
(null)
Men ibland så är jag en fixare av olika de slag, och då sitter jag knappt! Men de här lapparna tänker jag troligen överlåta till någon annan... 😆
(null)
Ännu fler lappar har fixats nu i veckan! Ja, det är mycket på jobbet nu, och ja, jag jobbar som läkarsekreterare, och jag gör mer än att skriva diktat, som att gå på möten och fixar etiketter! 😂😂
(null)
Det är lite roligt nu, när det är lite nytt på gång på jobbet, men visst, det tar lite extra tid men roligt... 
(null)
Som i fredags, ja, kom inte hem vid den tid som var tänkt, men har sällan något bokat på fredagar! Kan inte lämna mitt skrivbord så här, för att veta, att det ser ut så här när jag kommer måndag morgon! Jag är alltid beredd att det dyker upp något innan jag ska gå hem, så det är ingen katastrof för min del. 
Vet att det är uppskattat..... 😁 
(null)
Fast det blev sen hemgång i fredags så blev det en 40 minuters promenad innan tv-hänget! 
Nöjd! 😁
(null)
Avslutade min fredag med Idol! Helt ensam! Förra fredagen två spontana besök efter jobbet och den här fredagen helt allena! Vilket var tur, efter en intensiv vecka! 
Tillbaka till Idol, min favorit är Nathalie, hon har sån scennärvaro, och sjunger kanonbra, men annars var den här fredagsfinalen lite halvdan, men vad ska jag säga som sitter hemma i soffan och sjunger i bilen till Lena Ph?!

Tänk vad konstigt det kan bli! Tänkte skriva om att röra sig, men blev mycket jobbskrivande...  🙈 men älskar ju mitt jobb... 😁


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: