Dags för andra rundan - för ett år sedan!

"Det var en lugn söndag, och hade haft syrran på besök. Vilket alltid är trevligt men när jag gick omkring med min rollator och såg på när hon fixade och donade här, och fyllde på min frys med matlådor, så kände jag mig mer olustig än vad jag tidigare gjort nu under min sjukdomstid! Kände mig mer ostadig och fumlig. Men tänkte att det var nog något tillfälligt. 
(null)
Hon placerade mig i soffan med en bytta med mat, och där satt jag i några timmar och kollade på en serie! 
Tänkte i min ensamhet att jag måste upp och röra mig lite, att jag hade suttit stilla för länge. 
Men näää! 
När jag skulle resa mig med hjälp av rollatorn så vek sig benen totalt! Bara föll nerför min soffa och låg där utan någon kraft! Trots att jag ringde efter hjälp, två fullvuxna män, så kunde jag inte ta mig upp på mina ben igen! 😢🥺
Så ambulansen tillkallades, och de hade mycket svårt att få upp mig från golvet upp på deras bår! 
På sjukhuset var det tre personer, ett lyftband och Sara Stedy-stolen, och det var jäkligt svårt att få upp mig från toalettgolvet, där jag hade fallit när jag skulle ta mig från toaletten till en rullstol! 
Nu hade mitt andra vårdtillfälle börjat, som varade 17 dygn!"
(null)
Ikväll har jag inga problem med benen, då jag körde en timme på crossen. Men sista 10 - 15 minuterna så hade jag rätt mycket smärta i fötterna men har jag bestämt mig för en timme så har jag! 😛
(null)
Nu har jag nog kommit igång med träningen i alla fall, för jag har varit aktiv varje dag i nio dagar, antingen på Malkars eller framför tv:n. 
(null)
Jag tränade ju på det här sättet innan jag blev sjuk, så det är givetvis mitt mål att komma tillbaka. Dessa 7 minuters pass är perfekta, för det är bara att hoppa upp ur soffan och köra! Tre övningar, två varv, och det blir faktiskt lite flåsigt för mig i alla fall! 🤣😂
Ett bra träningstips! 
Sandra Friberg på Youtube! 
Hon har massor av pass där.....

Natti natti...


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: