En skön dag, 15 april..... för ett år sedan!

"Ledig onsdag, älskar att vara ledig mitt i veckan och utan anledning egentligen! Att bara vara ledig och ta dagen som den kommer! 
Det var en fin vårdag, den där onsdagen för ett år sen, 15 april, vilket är en sak av alla saker som jag minns den dagen. 
(null)
Cyklade till gymmet, använde inte bilen alls den dagen, och förutom träningen så gjorde jag lite ärenden, så sammanlagt cyklade jag en halvmil den dagen! 
Hade bokat in mig på ett run challenger pass, och det är faktiskt en annorlunda känsla när jag tränar dagtid vardagar. Lite konstigt men så är det! Känns som en härlig egentid! Var så nöjd efter, då det hade gått så jäkla bra och jag sa detta till instruktören för mitt ena knä brukar sätta sig på tvären oftast! 
Är ingen löpare egentligen men tycker om att jogga lite, även om jag känner mig som en klumpeduns! 
Senare på eftermiddagen så tog jag mig en powerwalk på en halvmil, i en underbar vårsol! 
Kände mig nöjd med livet, för en gångs skull. Träningen flöt på bra, vikten minskade och jag och min kropp mådde rätt bra! 
(null)
Kunde aldrig i mina innersta tankar tro, att det skulle dröja tills jag kunde träna igen! 

Kvällen innan hade jag känt en konstig känsla i händerna, precis som om de sov. Begrep inte varför det kändes så i båda, för jag trodde ju, att jag hade legat lutad mot handen i soffan. 
Men den lediga dagen funkade väldigt bra trots detta, men märkte att den olustiga känslan hade uppkommit i fötterna också! 

Gick i alla fall och la mig, för jag skulle jobba dagen efter. Tvungen att vara tidigt på jobbet, då jag hade luckan på mottagningen! 
Hade då fortfarande planer för våren och sommaren"

Ja, detta var min dag för ett år sedan!  
Min dag idag har bestått av jobb och sedan lite träning på en timme cirka, vilket jag är otroligt tacksam för! 
Är tacksam för mycket, men skulle otroligt gärna vilja göra om år 2020, i alla fall från 16 april! 
Jag har ofta minnesbilder från året som har gått, och ofta har det uppstått tårar när dessa minnen kommer! 
Är jäkligt tacksam för så vardagliga naturliga saker som man gör i sitt liv! Som ikväll när jag duschade efter träningen! Jag var själv inne på toaletten, bestämde själv hur länge jag skulle duscha, torkade min kropp som jag själv vill! 
Tror att det kommer att bli rätt känslomässiga dagar framöver..... 

Natti, fredag imorgon! 🥳





Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: