Min lugna påsk....

Långfredagen, ja den kändes rätt lång för mig, för jag tyckte att jag hann med mer än vad jag brukar.. 😝 Kan vara väldigt lat! 😬
Gick i stort sett hela dagen i träningskläder, för målet var att träna, men den tanken ändrades under dagen, då jag ville njuta av egentid i mitt lilla hem, innan äldste sonen skulle hämtas vid tåget. Jag förpassar mig oftast ut i köket när han är hemma, då vi oftast inte är överens om vad vi vill kolla på! 🙃
Det har blivit dags att plantera lite vårblomster i "mina" urnor utanför huset, så det blev ett besök på Blomsterlandet! Nu får vi hoppas, att föregående år inte upprepas, för en vecka efter blomsterplanteringen förra påsken så insjunknade jag... 😢
(null)
Visst blev det fint? Tycker väl att det är lite fnuttigt men vet av erfarenhet, att de små liven växer till sig rejält snart. Men missade hänglobeliorna! 🤔
(null)
Vid min shopping så blev jag sugen på att hänga upp blomlådor på min lilla balkong. Den är så tråkig och grå. Hittade fina blomlådor på Blomsterlandet och inte särskilt dyra heller. 
(null)
Typ såna här men dessa är från Jysk, lite billigare. Nackdelen är att det är ständigt sol (inte när det regnar förstås) 😛 men det gäller att skvätta på lite vatten innan jobbet! Slängde i alla fall ut mitt rostiga balkongbord och ersatte med ett mindre, vilket är bra då det är trångt! 
(null)
Hämtade sen sonen och fixade middag, ny rätt och upptäckte hur gott det blev med teriyakisås.  (null)
Stek kycklingbitar, salt och peppar, sänk värmen, häll på 1,5 dl teriyakisås och en burk vattenkastanjer och sjud i fem minuter. Tillsätt röd paprika, och sesamfrön och serveras med valfritt grönt. 

Såg ni Masked Singer i fredags? Tycker att det är lite småroligt program, och det var komiskt att Pernilla gissade fel trots rätt från början.. 😂🤣 Jag gissade direkt på Christina.
(null)
I lördags blev det lite träning innan det blev påskmat hos systeryster på Öland. Träningen gick väldigt bra, då jag hade ingen smärta i fötterna och jag kände att jag hade orkat mer än den timme som jag gav min kropp! 
(null)
Lammkött till och med, det var inte igår jag åt det. Mycket gott! 
(null)
Givetvis en tårta, maräng dessutom! 🤩
(null)
Supergod!! Men den lurades lite på höjden, då det fanns litet tomrum med luft! 
(null)
Min yngste son gillar inte tårta, så han fick en egen rabarberpaj! 😂🤣
Efter vi hade päst lite, så blev det spel, vilket var länge sedan. Ett speltips När då då?, vilket är ett roligt spel och lärorikt! 
(null)
Jag hade ingen tur, men jag vet i alla fall nu med säkerhet, att smileys inte uppfanns i början av 1907. 🤣😅 Det gäller att ha huvudet på skaft innan man svarar. 

Hela söndagen var jag en boknörd. När jag fastnar i en bra bok så är jag glad om jag är ledig! 📚
Jag och min son samsades om platsen på balkongen då det var en skön, visserligen lite blåsigt, solig dag. 

Idag, sköna lediga måndag, så blev det skön träning igen, och matlagning innan sonen sattes på tåget hem till Lund igen! 
Det är ju tur, att sonen hälsar på ibland, så jag får laga riktig mat ibland... 🙏🏻
(null)
Avslutade påskledigheten med glass och jordgubbar, vilket var gott och kollade på Tunna blå linjen. Är lite sen på den serien men till sist så... 
Nu väntar sängen, ny dag imorgon och tyvärr ingen edig dag... 

Natti natti! 



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: