Mycket händer nu…

Jag skäms att jag inte har uppdaterat på fyra veckor, men det var länge sedan som jag var så här "upptagen"! "Hinner" ju inte ens att träna! 😫😩
(null)
Sedan senaste inlägget så har jag ätit julbord på Ikea, som min pappa bjöd oss barn och barnbarn på. Det var mycket trevligt! Jag träffar min syster Carolina väldigt sällan, så det var mycket trevligt fast vi hade inte mycket tid ihop. Det är rätt svårt med 11 personer att sitta ihop och prata och äta! Nackdel med Ikea att man inte kan boka bord! 
(null)
Jag hade en dejt (andra) efter julbordet och vi sågs på Pinchos! Vi åt inte särskilt mycket! Pratade mest! 😆
(null)
Favoriträtten var tillbaka på menyn! 🥰
(null)
Älskar toaletten på Pinchos! Deras prat på toaletten ger mig glada skratt!  😆
(null)
Efter Pinchos så hamnade vi på Fotis pub i muren, där jag inte hade varit innan! 🤩
Det är en trevlig pub, nackdel att man inte ser några människor, fördel att det var trevliga "äldre" kvinnor som skötte baren! 
Även nackdel med att man måste gå på toa en kilometer bort! Ja, jag överdriver men gällande mig och mina host/refluxproblem så är närheten till en toalett ovärderlig! 😍
(null)
Min utsikt från toaletten! 
En annorlunda gästtoalett hade de, men en trevlig pub! 
Hade en trevlig andra dejt, och vi tog varsin buss hem, vilket kändes bra! 
(null)
Tack @breakitandyouwillmakeit. Träffen gick bra än så länge ☺️
(null)
I år har jag nästan julfeeling (om man jämför med föregående år)! Det blev en ljusslinga på balkongen! 🤩 Det syns vart jag bor! 😎
(null)
Måndagen efter den trevliga helgen så kom den första frosten!😤😤
(null)
Kanske dax att skaffa vinterskor??? 
(null)
Blev inbjuden på lite snabbmat! Gott!! Då min äldste son var hos mig, och ville köra lite, så blev det en tur till Färjestaden, där vi fick mat! 
(null)
Hon har så rätt min syster! 🥰
Spontant besök behöver inte vara komplicerat! Vi är för dåliga på detta! 
(null)
Nu är det december! Jag har fått en kalender från systeryster som är från Yves Rocher! Sedan köpte jag en kalender från Caia! Ja, den har fått mycket skit, men förstår inte varför, främst ekonomimässigt!! 🤷🏼‍♀️ Kommer att "redovisa" efter jul vad jag fick i Caias julkalender! Jag är nöjd i alla fall! 
(null)
Tredje dejten!! 
Det blev en fika hemma hos mig med frallor och kaffe! En trevlig onsdagkväll! 
(null)
Det blev en mysonsdag! 🤗🤗
(null)
Har haft lite IR-bastu bokat efter jobbet och det har varit skönt men tror nog att jag kommer avsluta denna behandling!  Den har känts skön men nu när jag känner mig okey, så blir det nog ingen vidare bestämd planering! Men jag rekommenderar denna bastu om du känner dig risig och ur form, för jag kände mig mycket piggare efteråt! 
(null)
Har äntligen skaffat mig en ny laptop! 😍 Är så glad över detta, och min dataman har kollat över vad som behövs!
Nu kanske det händer något??  🙏🏻 De närmaste vet vad jag tänker på…
(null)
Tog mig i kragen och bjöd in min gamla granne som alltid funnits vid min sida men efter någon konstig händelse innan påsk, så har vi inte haft kontakt, men jag kände att jag mådde inte bra av detta trots allt! Det verkade som att han gillade inbjudan! 🥰
(null)
Julgranen på jobbet gav mig julkänsla! 🍷🎄
(null)
Köpt ett nytt halsband från Sofia Wistam. Ett EKG, och jag har ju sedan tidigare hennes EKG-lampa på väggen här hemma. 
(null)
Värt varenda krona!!! 😉 Inga brutna ben då det var ishalka ute! 
(null)
Var bjuden på tjejfest och sedan skulle det bli 80-tals fest på Sandra! Var så peppad på att gå på fest! Jag har ju levt asocialt så länge nu, så det skulle bli så jäkla kul… 🥂🍾
Det blev inte riktigt som det var planerat, men det var kul så länge det varade! 🙈
Ska akta mig för Annas shots i fortsättningen.. 🤣🤣 Men jag sov gott den natten! 😝 Och jag sparade pengar! 😝
(null)
På väg till fjärde dejten söderut… fin vinterdag! 
(null)
Upptäckte något ovanligt för årstiden, och dessutom inne i mitt kök!?!? En nyckelpiga??? 
(null)
Lyx! Tänk, förr gick jag till frissan en gång om året och nu senaste åren går jag fyra gånger! Billigt och bra på frisörskolan här i Kalmar! 
(null)
Jag var på sjukbesök för en vecka sedan, då min pappa har blivit sjuk. På vägen hem så gick jag förbi IVA, och jag blev lite gråtmild, då jag mindes dygnet därinne! 😢 Det var hemskt, och ändå var jag inte intuberad! 😖😣 Men jag hade ändå lite glädje därinne, då två härliga tjejer gav mig en spakväll, i ett rum till vänster längre ner i den här korridoren! Fick duscha, förvisso sittandes, de klippte mina naglar, de fixade mitt hår! 🥰 Jag trodde då, att jag skulle sova bra den natten, men den var hemsk! Om någon hade dödat mig, så hade jag varit tacksam! 😫😩🥺
Nåväl, det var då (sommaren 2020) och nu är det nu! 🙏🏻 
Men jag har inget minne kvar hur det såg ut därinne! 😳 
(null)
Den sista veckan har varit lite jobbig, eftersom min pappa har fått Covid, och jag träffade honom för en vecka sedan, innan vi visste att han var smittad! Därför har jag fått testats två gånger och människor på jobbet har gått omvägar från mig (vilket är förståeligt). Eftersom jag inte har haft några symtom och att vi inte bor i samma hushåll, så har jag kunnat jobba med munskydd och massa handsprit! 
I onsdags fick jag själv vaccin för dos tre samt säsongsinfluensan, vilken jag inte brukar ta, men efter Guillain-Barre så är mitt immunförsvar nedsatt (men har faktiskt inte varit sjuk en enda gång sedan dess, inte ens en liten förkylning sedan långt innan Guillain-Barre)!😳
Fick givetvis värk i kroppen, (vilket i regel kommer efter en vaccination och går över på ett dygn) så efter en förmiddag på jobbet så gick jag hem och la mig i soffan med en sprakande brasa i bakgrunden…. 😆 Tänk vad en tv fixar! 
Blev väckt av att det ringde från sjukhuset, och jag blev livrädd men samtidigt lugn, men jag trodde att de ringde för att det var positivt! 😱
Men även andra testet var negativt! 🙏🏻🙏🏻
Nu är jag bara orolig för min 80+ gamla pappa! 😢😢😢
(null)
Gällande dejtandet, så går det framåt! Vi har träffats sex gånger, och jag gillar killen! ☺️ Men jag tar det lugnt, för jag har i stort sett varit singel i tio år och levt själv…..det är inte lätt att ändra på, tro mig! 😳
Vi har redan skaffat oss en rutin med att kolla på Bonde söker fru tillsammans! 🤗 Tre gånger i rad! ☺️

Tillbaka till min pappa… 
När vi träffades för en vecka sedan, så frågade han mig hur det gick på dejten! 🥰 Jag skulle ju på andra dejten när pappa bjöd på julbord! Jag blev förvånad att han hade det i tankarna när han själv var sjuk! 😢 
Sedan pratade han mycket om att jag skulle använda reflex när jag är ute i mörkret! Vilket jag tyckte var ett ovanligt samtalsämne. Jag har inte reflex när jag går till jobbet men annars har jag det vid längre promenader! 
Nu när jag fick veta i torsdagskväll, att pappa fått åka in akut igen under en veckas tid, så fick jag en sån konstig känsla, och i dag tog jag på mig en reflex när jag fick till jobbet! 🤔

Mina sista ord i det här inlägget blir: 
Kämpa pappa! 
Dina barnbarn brukar säga att du är en krutgubbe och att jag brås på dig! 
❤️❤️❤️❤️


























Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: