Pappa ❤️

I onsdags kväll så skedde något som jag inte trodde skulle ske på många år, han som var en krutgubbe enligt mina söner! ❤️
Trodde absolut inte att jag skulle få finnas med i hans sista timmar i livet! 😢😢 
Men jag är så tacksam för detta, då jag fick säga så mycket till honom fast han var medvetslös! Jag hoppas att han hörde allt innan han slutade andas! 🙏🏻
(null)
Min pappa har kanske inte varit den bästa pappan under min uppväxt men finns den bästa pappan eller mamman? Mina föräldrar skildes när jag var 7-8 år och enligt min mamma så bad jag honom flytta! 😳 Men detta minns givetvis inte jag, det är min mammas version, och pappa och jag har aldrig pratat om detta…. Men detta är preskriberat sedan lång tid tillbaka! 
(null)
Min pappa skaffade ny familj, vilket resulterade i en lillasyster för mig (fick även en lillebror och lillasyster via min mamma)! 
Jag hade ingen regelbunden kontakt med min pappa, och ärligt talat så längtade jag oftast hem till mamma när jag var hos pappa… 🙈
Minns att jag avskydde åka i hans bil, då han alltid hade såna hemska doftgranar hängandes i bilen, som gjorde mig åksjuk och illamående! 🌲Än idag får dessa mig att må illa! 😌
(null)
Han var alltid ute på något säljaärende då han förutom att han var grävmaskinist, så var han född till försäljare (jag har inte fått den genen 😐 gudskelov)! Han har alltid försökt få mina pojkvänner och mig, att börja sälja saker. Ibland gick jag på det.. 🙄 men för det mesta inte! 
När han var i Nybro och grävde så gick jag alltid dit med mina söner, som älskade att se hans grävmaskin i arbete! 🚜 Hans namn blev morfar grävmaskin! (Då mina söner växte upp med min plastpappa som blev morfar snickare)! 😉
(null)
Vet inte hur många chokladaskar och lotter som jag har fått i present och julklapp genom åren! Men det blev tyvärr aldrig någon storvinst, så pappa, du kunde väl ha valt bättre lotter? 😘
Det enda som jag tyckte var tråkigt, är att jag missade mycket på min pappas sida med kalas och annat, då han sällan frågade mig om jag ville följa med…😔 så jag träffade sällan mina kusiner, men i vuxen ålder så spelade det ingen större roll, för jag har ändå haft lite sporadisk kontakt med en del kusiner. 
Nu under de senaste tio åren, så fick jag mycket bra kontakt med pappa, vilket glädjer mig! 🥰 
Det började när han blev hjärtpatient hos mig, och då trodde jag, även han själv, att hans sista stund var kommen, men han fick en CRT och sedan var han åter igen en krutgubbe! 😉
Sedan så blev jag sjuk förra året, och då märkte jag verkligen av hans omtanke och kärlek till mig! 🥰 Jag började uppdatera på facebook om min sjukdom och om vad som hände, och gud nåde om jag inte hade skrivit på några dagar, så ringde han mig och var orolig för att jag hade blivit sämre! ❤️
Detta värmde oerhört i mitt hjärta, och speciellt då min mamma började bli dement och hade ingen aning om att jag var sjuk! 😢

Nu lyckades min pappa att bli smittad med Covid och med alla hans grundsjukdomar, som han knappt ville kännas vid (för han sa oftast att det inte var så farligt med honom och han var inte sjuk) så tog denna jäkla sjukdom honom hårt! 😢😭😢😭
Det tog 1,5 vecka från att han blev smittad tills han tog sitt sista andetag! 😭😭😭 
Jag var så osäker på om jag ville se honom ligga dålig och medvetslös och ville ha som sista minnet, den trevliga pratstunden vi hade när han låg på kirurgen. Men under tiden jag var på träning, så blev det glasklart, att jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte gick till infektion där han låg! 😭😭😭

🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Så tacksam att jag gjorde det! 

Men gud vad jag grät, med full skyddsutrustning! Jag höll honom i handen och pratade mycket med honom och jag tror och hoppas att han hörde mig! 😢😢😢 Jag skämtade med honom, att nu kunde jag prata utan att bli avbruten, för min pappa var duktig på att prata, ja, den genen har jag tydligen fått från honom! ❤️
Plötsligt blev hans andning nästan stilla, och jag skrek och grät mer, att han skulle börja andas igen! 😤😤😤 Jag lovade att jag skulle hälsa på honom en gång i månaden om han bara började andas igen!!! 😭😭😭😭

Men det var slut, hans lidande var över och jag var hos min pappa! ❤️❤️❤️
Det kändes nästan som om han väntade på mig, för jag hade inte suttit vid hans sida mer än lite över en timme när han tog sina sista andetag! ❤️ Jag vill gärna tro och känna så! 🙏🏻

När övriga familjen kom till sjukhuset, så pratade vi om att nu hade pappa massa nya kunder som han kunde försöka sälja på alla sina produkter! 😘😉 Och nu kan han tjafsa med sina tidigare bortgångna syskon. De vill gärna ta en öl med pappa men där har han nog inte ändrat sig, han drack nämligen inte alkohol.. 

Varför tog han inget vaccin? Ingen som egentligen vet.. han trodde väl att han skulle klara sig… 😢😢

Som sagt, jag är evigt tacksam att jag fanns hos pappa vid hans sista stund, men den stunden spelas upp regelbundet i mina tankar och det är tufft! 😭😢

Tack pappa för allt! Jag älskar dig! 
(null)






Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: