Peter Pan i Göteborg, hmm, var den rolig eller inte?

För några veckor sedan så åkte vi fyra tjejer till Göteborg för att se showen Peter Pan går åt helvete, och den hade fått så bra kritik, och det var sista helgen som den gick samtidigt som Eurovision var! Det var inte inräknat i min planering, för jag vill alltid se Eurovision hemma. 
Men vi fick en trevlig helg i alla fall trots det! 😉
Vi hade en trevlig tripp på tåget till Göteborg, vilket började med att vi satte oss i fel vagn (ja, mitt fel), och vi "körde" bort ett utländskt äldre par så vi fick sitta tillsammans alla fyra! De flyttade faktiskt på sig självmant, så vi körde inte bort dem, men det kändes nästan som det. 
Men visst var det snällt? 😍
Sedan så hade vi en lite speciell kille som satt på andra sidan av vagnen, som lyssnade på CD-skiva!!!!!!!! Finns detta kvar?????? Vi trodde inte våra ögon! Sedan satt han och läste i en fysisk atlasbok under resan till Göteborg! Varför? 
Men vi hade roligt i alla fall, men jag tror nog att han hade roligare åt oss, då han säkert tjuvlyssnade på allt som vi pratade om! 😂 🤣
Vi bodde på Scandic Crown, som låg på bra avstånd från stationen (om man nu tar närmaste vägen förstås!) Ett bra hotell! 
 
På eftermiddagen när vi hade anlänt till hotellet, så träffade jag en gammal klasskompis som jag har fått kontakt med på äldre dar. Vi tog oss varsitt glas bubbel i hotellbaren och pratade på om allt och inget, vilket var mycket trevligt! 
Jag hade bokat bord (ja, jag var reseplanerare) på Blackstone i Göteborg, då jag hade läst om denna restaurang, men jag hade inte satt mig in speciellt grundligt om den här restaurangen, så jag fick veta av andra att man fick sin mat på ett annorlunda sätt här. 
Vi började med en godrink! 
Gud vad heter den här drinken nu? Jo, Bellini heter den. Det var premiär för oss alla, hmm, det var ju bara Anna och jag som valde den. De andra två valde någon annan drink. 
På Blackstone så får du grilla ditt egna kött vid bordet, vilket var en rolig sak att göra! Jag valde pommes (som var gudomliga), tryffelmajonnäs (som också var gudomlig) och bearnaisesås (som också smakade bra) och sedan valde jag kalvkött att grilla! 
Man fick själv bestämma om man ville grilla i helbit eller skiva tjocka eller tunna skivor. Jag skar tunna skivor. Sedan fick man bara krydda med salt på grillstenen. Ville du ha peppar så fick du krydda med peppar när du hade tagit bort köttet från grillstenen!
 
Alltså detta var så otroligt gott!! Men vad det kostade, ja det glömmer vi! En flaska vin kostade 440:- och maten har jag förträngt med fördrinken också! Men vad fanken! Vi lever bara en gång! 
Ja, sedan hade vi ju det som vi kom hit för! Peter Pan går åt helvete på Skandinavium, INTE PÅ ULLEVI! Ha-ha, ja vilken kväll och jag gick nästan en mil den här dagen! Jag som knappt går 5 000 steg dagligen! Men vi hade roligt, även om showen inte var så rolig som jag hade förväntat mig. Den hade fått mycket bra kritik, så vi hade stora förväntningar på den. Trots att min favorit Pernilla Wahlgren var med! Av oss fyra så skrattade en riktigt mycket, vilket jag var glad för, då det var jag som hade dragit igång den här trippen! 
Det är alltid jobbigt att hitta på något, och sedan om kompisarna inte tycker om det! Men förvisso, så är det deras val att följa med! 😛
God hotellfrukost var det! Mycket bättre äggröra än i Holland helt klart!! 
Det är ju en av de viktigaste sakerna med ett bra hotell, att frukosten är bra och att det fungerar. 
Jag hade ju med mig mitt mellovin, men det fick följa med hem igen, för när vi kom hem på natten, så var inte ens jag sugen på att dricka vin, för jag var så jäkla trött. Men jag såg röstningen, och att vi vann hela skiten, medan Anna sov bredvid. Den här Pina Colada var faktiskt god, och inte så söt. Om några minns, så provade jag någon Pina Colada förra året, som var alldeles för söt, men den här var faktiskt rätt god. 
 
Nu har jag planer på att åka på Eurovision nästa år, för när skulle jag få chansen till detta igen innan jag dör? Frågan är bara om jag får med någon???? 
Äntligen blev det av! Jag har funderat ett tag på att göra fler hål i öronen, men jag kommer aldrig ner till Baronen här i Kalmar. Så hux flux så ser vi detta i Nordstan! Så nu måste jag köpa fler äkta öronhängen! 
Jag är ju inte den som gillar att gå i affärer, och mina ben pallar inte hur mycket som helst, så till sist så köpte jag mig en god smoothie (måste bli bättre på att göra smoothie själv)! Jag sa till mina vänner, att nu sitter jag här med min smoothie, så får ni gå runt hur ni vill.... 🤣
Alltså mina ben bar mig inte längre!!  Men jag fick mig en pratstund med en äldre kvinna från Göteborg, som hade en dotter i Stockholm och hon skulle till Nordstan för att lyssna på något musikuppträde där! Hon tyckte, att hennes dotter skulle resa till Göteborg istället för att hon, den gamla kvinnan som hon var, skulle resa till Stockholm. Vilket jag absolut håller med henne om! 
 
Visst är det trevligt när man får en kommunikation med en okänd? Oftast i alla fall! 
Det sista vi gjorde i Göteborg var att vi tog varsin öl på Centralstationen, och vem fick vi se när vi satt där, jo han med cd-skivan och atlasboken!! Men vi såg honom inte på tåget, som var fullt på hemresan! Tur för honom, att han slapp oss! Ha-ha, för vi var inte särskilt tystlåtna, även om vi var tröttare på hemresan än ditresan! 
 
Summa sumaro av den här resan: vi åt och drack gott, gick mycket och kollade på en show som vi gärna hade sett på tv hemma i soffan! Men vad vet man innan man prövar? 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: