Härlig feelgood.....

Läste ut andra boken nu i helgen, som heter Hannas kaffestuga, som handlar om Hanna, en kvinna i medelåldern, som i första boken startade upp Hannas Sweet Deli, ett kafé med mycket hembakat och sallader. I första boken så var hon rätt nyseparerad och mådde inte så bra psykiskt. Hon fick lämna sitt boende, där hon hade levt med sin man och flyttade in i en lägenhet med sin hund. Hennes son Carl som har en fin restaurang hjälpte henne med uppstarten av kaféet som Hanna skulle driva. 
Jag älskade den här boken, då det är en riktig feelgoodbok. Nu så har jag läst ut uppföljaren, som var lika härlig, men även med lite känslomässiga saker som berörde mig. Ett tips är att läs inte boken offentligt i slutet, för jag grät lite. 😞
Hanna har alltid gillat att baka, och nu när hon har kommit in i branschen så går det bra. Hon mår bättte och hennes självkänsla blir bättre och bättre. Hennes bästa väninna är hennes exmans syster. Hon träfftar en grannfru som passar hennes hund när hon behöver ha hundvakt. I andra boken så får hon en chans att ta över ett gammalt kafé vid kusten, och hon vill stå på egna ben utan sin sons hjälp eller sin exmakes hjälp. Det är hon och ett gäng härliga pensionärer som fixar att Hannas kaffestuga blir ett populärt tillhåll. 😊
Böckerna är lättlästa och går snabbt att läsa ut. 
Jag älskade de små receptböckerna som Hanna fick från sin pappa som hade varit hennes farmors. Oj, nu berättade jag något som ni kanske inte ville veta 😉men det var en sån mysig händelse, så det kom av bara farten. Boken handlar mycket om hennes kaffestuga och bakandet, men också om relationer och känslor. Om saker som man ofrivilligt blir drabbad av. 
 
Det är en sån härlig bok, ja båda böckerna är härliga. Så vill ni ha några feelgoodböcker att läsa, så låna dessa eller lyssna på dem. Dessa böcker skulle nog även jag kunna lyssna till, för det är inte så komplicerat gällande relationer och karaktärer. Jag hoppas verkligen på en tredje bok... En annan sak, att författaren ska tydligen bo här i Kalmar... 😉
 
Ett härligt feelgoodtips! 🤓
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: