Vilket race!

Ja, det blev ett inomkänsligt race i alla fall!
Jag som var nära på att strunta i det eftersom jag har haft två - tre månader med en stor LATHET!
Så jag satt hemma, var nere i källaren och pumpade min cykel,  ja min nyinköpta cykelpump funkade!
Men jag var inte inspirerad av att springa loppet,
men jag hade ju betalat för det och jag ville ha ett "glas" till...
Sa till mig själv, om luften hade gått ur cykeldäcket så struntar jag i loppet!
Men nej, luften var ju kvar så det var bara att cykla till parken och ställa sig i "kön"....
He-he, ja nummerlappen skyllde i alla fall den där magen som man har dragit på sig de lata månaderna...
Brrr, det var kallt.... Jag hade klätt mig rätt bra upptill men ett pannband hade inte varit fel. Inga dubbla byxor men det hade nog varit för mycket :) men handskar hade inte varit fel, i alla fall i början...
Det är rätt många som trängs om platsen till att värma upp, det ska sparkas framåt, bakåt, åt sidan, armarna ska fäktas uppåt och nedåt...
En fördel för mig som bor så nära, är ju att värma upp hemma,
som någon föreslog idag på jobbet att jag kan springa mig varm hemifrån....
Ja, det tål att tänkas på till nästa år...
Men när jag stod där i startfållan, så blev jag jätteinspirerad av att fullfölja detta...
Men jag trodde inte det här...
ALLTSÅ, JAG KLARADE AV ATT SPRINGA FEM KILOMETER I STRÄCK!
Ja, det låter som skryt för tiden var väl inget vidare, 38,20 minuter,
men att jag sprang hela sträckan utan att gå!!!!
Jag har ju varit latast av alla de två - tre sista månaderna,
ätit och druckit olämpligt, så var hittade jag denna ORK????
Faktiskt så har jag inte sprungit hela sträckan på flera år tror jag,
så därför är min stolthet stor.....
Men varför?
Ja, inte konditionsmässigt i alla fall,
utan bara viljan helt enkelt!
Så nu vet jag, att viljan finns någonstans i mig,
till att springa igen och att röra mig!
Ja, nu är det ju skrivet till och med,
så ingen återvändo!!!!!!
I målet så fick vi vår "mugg" som till mig var en besvikelse,
eller kanske inte...
Men jag var ju beredd på en mugg som tidigare år,
men i år fick vi en kaffemugg till att ta med oss,
ja vad betyder det?
Att vi lever i ett stressat liv???? :)
 
Det bjuds ju ofta ut en massa reklamprodukter där också,
och jag hittade ju tältet som delade ut en low calorie drink,
och vi fick ta med oss hur många vi ville...
Ja, nästa år ska jag nog ha med mig en tygkasse i be-hån....
 
Ja, jag är faktiskt rätt nöjd med att jag gav mig i väg till loppet,
fast det var otroligt nära att jag stannade hemma...
Men nu har jag verkligen insett att om viljan finns,
så finns orken,
men fråga mig imorgon när jag ska gå nerför trappan... :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: