Julklappsförslag till mig :)

När jag var på väg hem idag så passade jag på att gå in på Lagerhaus, för där hittar man alltid en massa bra saker. Kom på att jag skulle köpa en fin ask till möhippan som jag eventuellt ska jobba på i helgen, brukar göra lite chokladsnoppar och lägga i en fin ask men jag gör kanske en snoppsockerkaka. He-he, får se vad det blir. Inte säkert att det blir av. Hittade en liten bricka som jag kan ha mina ljus stående på, visserligen inte en sån som jag är ute efter men bättre än inget och den skyddar mitt soffbord.
Jag är ute efter en glasbricka egentligen, som speglar ljusskenet så fint. Har sett en sån fin på Johannas blogg, men den är alldeles för dyr för mig men visst är den fin? Den finns att köpa på www.inreda.com
 
Lånad bild från www.johannatoftby.se
Jag har älskat den från första stund jag såg den på Johannas blogg, men den är alldeles för dyr för mig, 2 625:- så det kan man glömma. Men jag hoppas, att jag hittar någon liknande till bättre pris. Just nu är jag nöjd med detta lilla fat där ljusen får trängas och det skyddar bordet också från stearin som ibland läcker från värmeljusen. Det finns kanske någon vänlig själ som vill ge mig detta fat i julklapp? :) Nä, då tar jag hellre emot hjälp med verkstadsräkningarna. Men jag kollar alltid i butiker och på nätet efter en billigare variant. När jag gick där på Lagerhaus, så hittade jag en del som jag kan tänka mig att önska i julklapp. Vill inte ha något stort julklappsinköp, varken i år eller föregående år så något från Lagerhaus passar bra.
Är inte mycket för kokböcker för jag har tillräckligt och tittar aldrig i dem, men den här gillade jag. Då kanske man börjar dricka lite nyttigt :) Boken var så färgglad, så jag blev glad av att titta på den.
Jag är ute efter liknande ljusstakar fast för blockljus, vill absolut inte ha för smala ljus. Inga ljusstakar i "betongliknande" material som jag hittade i ett butiksfönster. Och inte guldfärgade. Helst i två olika höjder. Jag kollar alltid i olika affärer efter två liknande ljusstakar men jag hittar aldrig vad jag vill ha, utseendemässigt eller prismässigt.
Värmeljus i alla kvaliteter, kvantiter och dofter och utförande. Det går alltid hem med värmeljus som present/julklapp! Ikväll har jag haft vaniljdoft i hallen....
 
Ja, nu vet syster och resten av familjen vad jag skulle vilja ha i julklapp. Förresten, jag behöver ha en ny stekpanna med lite djup i, har tänkt att skaffa en ny i ett halvår men det blir aldrig av. Detta är inga stora kostnader, vilket jag tycker är bra, för julen handlar inte om att slösa mest pengar på varandra. Utan att ta det lugnt och kopplar av och njuta av familjesällskapet.
Men om ni absolut vill ge mig den fina glasbrickan, så får ni givetvis :) :)
 
NU SKA JAG SLÄCKA MINA BLÅ!
SOV GOTT ALLA!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: