Jobb och 30-års fest!

Denna helg var det mycket jobb för mig, och som många undrar kanske, hur jag orkar, men detta är en slags avkoppling för mig, för jag älskar detta extrajobb så kanonmycket. Så jag är väl unnad att ha två jobb som jag älskar och får uppskattning i båda. Dagens jobb började redan på eftermiddagen, det är lite ovanligt att börja så tidigt men det händer och det känns helt okey för det blir inte så sent för mig.
Dagens bord, och det är som sagt, det 25:e partyt för mig nu men det saknas en "kille", för jag hittade inte Jerry när jag skulle visa honom. Han hade visst stannat över i Oskarshamn över natten, he-he, men jag fick ett mess om att han var hittad så han får sig en färd ner till mig framöver. Ja, jag var rätt trött i fredagskväll när jag packade ihop min väska. Kvällens party slutade lika bra som fredagskvällen, alla mina trevliga gäster handlade så det blev en bra summa även ikväll.
En sån här helg kan man lätt bli bortskämd med. Så nu framöver kommer det att vara många lyckliga par tack vare mig :) och det är så roligt att kunna förmedla min "lilla" kunskap och erfarenhet och dessutom få så mycket beröm att jag gör ett bra jobb och att jag får gästerna att släppa loss och "vågar" köpa. Sedan att man får lite att stoppa i magen på partyna är ju desto bättre :)
Sedan blev det vidare färd till min väns 30-års fest, visserligen några timmar försenad men fint folk kommer sent. Man visste vad hon hade önskat sig för nästan varje paket var något från Kosta Boda :) Från mig så fick hon en Mine-skål i svart. Det var roligt att träffa hennes familj och nära vänner, vilket var länge sedan och jag fick mig även lite mat här, och en sån där himmelsk god tårta som jag älskar. Vill inte tänka på hur många kalorier jag fick i mig när jag stod senare i köket och åt direkt från serveringsfatet. :)
Eftersom jag hamnade i köket framåt natten, så fick jag med mig en påse med lite mat som hennes sambo bara ville slänga, he-he, inte när jag är i närheten. Lite lila och grön blomkål bland annat så nu kommer det att bli blomkålspuré till söndagsmiddag som jag ska bjuda min yngste son med sambo på. He-he, nä det vill han nog inte ha, det får bli något annat. Troligen min pastasoppa som han brukar älska. Nä, nu får det bli snabba ryck här hemma, har ju en buggkurs också i eftermiddag som jag ska hinna med och inte glömma bort.
 
HA EN SKÖN SOLIG SÖNDAG ALLA VÄNNER!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: