Ormar i flaskor :)

Underbart lördagsväder var det, och jag hoppade min morgonpromenad längs med kusten idag för jag hade lite annat att pyssla med, men jag kombinerade ihop det när jag skulle ner till stan för att köpa en 30-års present. Grannen frågar mig ständigt om de ska bära in mina trädgårdsmöbler men jag vill inte än, hoppet finns kvar än, att jag ska kunna sitta ute i höstsolen någon eftermiddag (men har ju inte tid denna helgen).
Även om det var ett strålande väder, så var det lite blåsigt så jag tog fram skinnjackan och en skön sjal. Är inte så förtjust i när det blir kallare och mörkare men det är något med att börja klä på sig igen, såsom strumpor (inte än) och att börja använda sina sjalar och till sist även handskar. Så det kändes helt okey idag med en skön sjal omsvept men insåg senare på hemvägen att det var varmt (kanske beroende på att jag bar en glasskål och en fem liters dunk) :) Men det är ju populärt att träna kroppen utomhus med kroppsvikt, he-he, så jag fick absolut armträning på vägen hem.
Var inne på Partaj och shoppade lite, där det var endast en äldre stirrig expedit, jag var nästan rädd att hon skulle få hjärtinfarkt som hon styrde. Hon brukar inte vara där, men hon var helt klart på fel plats. Förutom henne så såg jag något nytt som jag inte har sett förut....
Ormar i flaskor, he-he, faktiskt så reagerade jag på första snabba blicken, och undrade vad i hela världen var detta? Var sugen på att testa en sån här, men jag köpte lite annat istället. Får ta detta en annan gång. Men det såg rätt inbjudande att inhandla. Sedan hem i det soliga vädret, fortfarande inte stressad, men borde kanske ha varit men det kändes okey att den stirriga expediten drog ut på allting.
Nöjd med min shoppingpromenad, fick tag på vad vännen önskade sig och till rimligt pris för min kassa och samtidigt en ny vinsats som får ta plats i mitt kök, det var länge sedan jag hade en på gång och sedan så blev det lite över sex kilometer innan jag var hemma. En liten stund i min massagestol med en kopp te blev det innan avfärd för dagens jobb och nöje.
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: