En helg på soffan!

Jag har hållit mig borta från några blogginlägg nu i helgen, för jag har helt enkelt inte haft lust och ork! Att inte ha ork att blogga, ja då är det mycket som är fel med mig. Att ha ont nästan hela tiden tar musten ur mig, och att inte kunna sova en hel natt på en hel vecka snart, tar också musten ur mig! Tycker inte att smärtlindringen hjälper speciellt mycket, och jag har noll koll på hur jag tar tabletterna när det är som värst. Var några timmar på jobbet i alla fall på fredagseftermiddagen och jag tog cykeln bort till jobbet, och det gick rätt bra, men vi har långa korridorer på sjukhuset och det tog tid att gå in till jobbet. Det gick rätt okey att jobba, så länge jag satt stilla på min stol. På kvällen körde jag till Nybro för att hämta upp min son vid tåget. Nu efter hans första vecka i Lund. Det gick inte så jättebra att köra bil, jo, det gjorde det väl, men det var rätt jobbigt med mitt högra smalben där jag har väldigt ont förutom i höger skinka. Så jag körde väldigt lugnt och hade min vänstra fot på gaspedalen. Ja, lugnt, inte 110 - 120 som jag brukar köra. Men det kändes i alla fall när jag klev ur bilen i Nybro. Åh vad jag avskyr att vara skadad och beroende av andra, i detta fallet en annan chaufför, men så skadad är jag inte. Jag och min son körde vidare hem till Flygsfors där helgen tillbringades.
Min sovkompis hela fredagsnatten, Lillan. Jätte gosig men vassa klor. Hon sov hos mig hela natten, fast jag låg och vände mig och satte mig och var uppe. Ja, jag sov i en soffa också, men det gick nästan bättre än i min egna säng.
En stapplande Gitte kan inte vara till så mycket hjälp men jag tänkte att jag kunde fixa middagen i alla fall på lördagen. En köttgryta, vilket jag sällan gör. Min kära mor förlitade sig helt på mig men det tog tid för mig.
Givetvis sittandes på en pall. Ja, det går inte snabbt för mig i nuläget.
Salladen får jag alltid göra, för mamma tycker att jag gör så god och fin sallad. Jag begriper inte detta, men glad över att hon tycker om dem.
En höstig köttgryta med griskött, morötter, äpple, champinjoner i och mycket annat. Tager vad som finns! Därefter hade vi problemet med att vi skulle få Jespers möbler lastade på släpet, och vi var inte så många bärkunniga tillhands. Men det fixade sig med hjälp av min bror, jag och min äldste son. Förvånansvärt så hade jag knappt ont efter vi hade ätit middag och under själva packningen MEN jag bar bara några lätta kartonger.
En skön kväll, och vi var glada över att det inte regnade.
Ja, släpet blev nästan fullt och det fanns lite mer hemma hos mormor att packa in. Jag var glad över att jag inte hade ont, och jag var förvånad. Sa till min mamma när jag kom tillbaka hem, att jag vågar inte tänka på att jag inte har ont, för då får jag väl ont igen. Ja, mycket riktigt. Hade rejält ont på kvällen sedan och natten ska jag inte prata om!! Jag ska ju röra mig i den mån smärtan tillåter och jag skulle även kunna träna lite, men inga tunga lyft och det har jag inte gjort. Bara några flyttkartonger som inte var speciellt tunga. Är så trött på detta nu. Endast en vecka med denna smärta och redan trött på detta. Så handikappad! Och att ej få sova en hel natt utan att bara vilja skrika rakt ut. Hade jag gjort det, alltså skrikit rakt ut dessa två nätter så hade de båda hundarna stämt upp i ett ylande och väckt hela huset! Kanske grannskapet också :)
 
Sista natten i Flygsfors så fick jag sova nästan hela natten själv, men vid en av alla mina rundor uppegående, så skulle en katt ut och en katt in, så då kom Lillan in och la sig hos mig resten av natten/morgonen. Så mysig, men gud så vassa klor hon har. Förresten, "sova nästan hela natten själv", ja det blev inte speciellt många timmar med sömn sista natten på grund av att värken gjorde sig påmind! Hatar detta!!!
Ja, denna helgen skulle jag även försökt hjälpa en go vän med sin flytt och min buggkurs började nu i dag, söndag, men det är ju inte att tänka på i nuläget. Skulle även ha åkt och handlat lite till min sons skafferi nu så han har det nödvändigaste när han får sitt studentrum på tisdag, men det fick jag ge upp! Inte ens fixat matlåda tills i morgon, men har ju ingen matlust heller. En dusch är vad jag har orkat med sedan jag kom hem i eftermiddag. Min son tyckte även, att jag skulle sjukskriva mig i morgon för att vila eftersom jag ska till Lund på tisdag, men sån är inte jag. Ska till sjukgymnasten i morgon bitti och sedan försöka jobba lite. Vi är två man kort. Men mycket tacksam över att min yngste son följer med på tisdag och kör, så jag kan slappna av i kroppen under resan. Fundera så på om det är ischias eller vad det nu kan vara. Morfintabletterna tycker jag är dåliga gällande smärtlindrande syfte och nu har jag mer ont enbart i höger skinka och höger smalben och vrist! Jag skulle nog behöva ha kryckor för att kunna ta mig framåt på något längre sträckor, ja, får höra med sjukgymnasten i morgon.
 
Ja, livet blir inte alltid som man räknar med!
 
UPPSKATTAT DEN HÄR HELGEN: FAMILJEUMGÄNGE
EJ UPPSKATTAT: MIN VÄRK
 
Nu hoppas jag på en rätt okey natt!
Sov gott!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: