Dag 6 och rejäl promenad!

Efter en tung och stökig dag på jobbet, så kände jag verkligen att jag behövde gå en runda och få frisk luft. Det behövs verkligen när man har haft en intensiv dag på sitt jobb, mycket sittande framför en dataskärm och annat som kan ta musten ur en. Ombyte skor och min lånebok under armen och sedan iväg i mörkret! Recension kommer i nästa inlägg gällande Johannes Brosts bok "Dö inte nyfiken". Innan lätt mat, två knäcke med ost, ett kokt ägg och en tallrik hemlagad rabarberkräm! Mycket gott och enkelt. Ska inte behöva mer ikväll! Till lunch idag åt jag panerad spätta med remouladsås och kokt potatis, mycket gott! Observera, ej egengjort, he-he, så huslig kommer jag aldrig att bli.
Det här var faktiskt en kväll som jag hade kunnat jogga lite, men hade helt fel kläder på mig för det ändamålet. Jag har kunnat gått mycket längre men hade lite att dona med här hemma också innan tv-kvällen så jag gjorde ett slut på min sköna promenad. Väl hemma ombyte till lättare träningskläder och det var dags för lite utmaning igen.

Dag 6

30 Squats

20 Utfallssteg

15 Höftlyft

15 Crunches


Det känns otroligt skönt när det går lättare och lättare för mig, min otympliga människa för tillfället. Men samtidigt så vill jag ha resultat med en gång, ja jag vet, tålamod vad är det? Men jag har varit så jäkla trött idag, har sovit oroligt och vet inte varför. Dricker mycket vatten nästan hela tiden. Har problem med min hals, och nu även ont i den. Blir så trött på allt, så nu gäller det att inte bli trött på att röra mig (som tyvärr har hänt förr). Ser fram emot torsdagkväll, då jag får lite träningssällskap och då kommer jag att komma från jobbet i bra tid också. Nu ska jag ta en dusch och göra mig färdig för Gotham på tv 4 och sedan vid klockan tio ska jag krypa ner under täcket och blunda.

UPPSKATTAT IDAG: REDDE UT PROBLEM IDAG, MIN MOTION

EJ UPPSKATTAT IDAG: TRÖTTHETEN

Ha en fortsatt bra kväll, sov gott med er alla! Kramis!

 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: