Dag 9, vart tog du vägen?

Igår var jag ledig, vilket var skönt men hade ändå att göra, mindre roligt att jag är förkyld och hängig. Klockan ringde i alla fall vid sju, för jag skulle vara på frisörskolan för att klippa mig. Billigt! Mindre missnöjd med hennes brynfärgning och plockning. Färgen blev gyllenbrun och hon plockade max tio strå, vilket fanns fler av att plocka, så ingen mer sådan behandling där tror jag. Men klippningen blev okey, var både nöjd och inte nöjd men nu är det risiga borta. Det tjatades så om en bild på den nya frisyren men det var inget märkvärdigt och det är svårt att ta en bra selfie på mig själv. Men jag ger en bild ändå.
Ja, jag vet att jag inte ler men är koncentrerad att ta bilden och jag avskyr att le på bilder.
Ingen stor förändring men hon försökte klippa lugg på mig men det var tydligen svårt för mitt hår har lärt sig att ha bena, så jag får väl tvinga håret att ligga rakt fram eller får jag väl leva med en snebena. Håret klipptes upp och det rundades av framifrån till en V-rundning bak. Blev fint lockad av tjejen, och det har jag aldrig tid med själv. Tog i alla fall fem centimeter på håret. Jag ler faktiskt lite på den här bilden :) Den stackars frisöreleven fick stå ut med en snuvig Gitte. Jag satt faktiskt inte och nös alls, men näsan rann lite, främst när hon klippte på ett speciellt sätt så det kittlade i hårrötterna.
På hemvägen från frisören gjorde jag ett besök på Danska Wienerbageriet. Köpte mig en baguette och en sallad för endast 70:- för jag använde Guldhäftet.
Salami- och briebaguette vilken var otroligt god.
Innan jag gav mig iväg på partyjobb så åt jag lite av laxsalladen, med potatis och en dillsås till. Mycket god den också, resterna tog jag på natten när jag kom hem vid ett. Det tog tid att ha det här partyt, dels för väglaget, mycket snö och slask, 70 kilometer hela tiden på E22 och dels för att det var 20 tjejer som pratade och hade roligt. Men viktigast är att man kommer fram och hem. Gick rätt bra att ha partyt trots min förkylning men jag var sliten när jag kom hem och idag är jag ännu mer sliten. Usch, vill bli frisk och då menar jag inte bara från förkylning utan från det okända också.

Dag 9

35 Squats

25 Utfallssteg (per ben) Varannat är super, även bakåt då det är mer skonsamt för dina knän. 

20 Höftlyft

25 Crunches

Det här försvann igår, för jag orkade/hann inte fast jag var ledig. Hade alldeles för mycket i min planering som låg efter inför partytjobbet på kvällen och eftersom vädret var som det skulle, så kunde jag inte vara tidsoptimist (som jag vanligtvis är). Tanken var nog, att göra detta på kvällen när jag kom hem, men blev ju en aningen för sent hem. Så dag 9 får jag göra nu på lördag förmiddag, och dag 10 ikväll hoppas jag. Nu har jag druckit en kopp cappuccino, ätit ett kokt ägg och macka med vitlöksost i sängen (det är ju lördag) och tidningen ska läsas. Hittade några påsar med pencillin av något slag, ska använda dessa i brist på annat. Förutom utmaningen så planeras en färd till mor under dagen, men ingen övernattning. Jag trotsar väglaget och kör hemåt senare.
 
UPPSKATTADE IGÅR: TREVLIGT TJEJGÄNG PÅ PARTYT
EJ UPPSKATTAD IGÅR: VÄDRET
 
Ha en bra lördag allihopa,
själv ska jag göra det bästa av situationen.
Kramis.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: