"Dö inte nyfiken" Johannes Brost

Jag gillar att läsa självbiografier, och det bästa är givetvis om det är någon intressant person för mig. Lånade en självbiografi en gång om Brinkenstjerna men den läste jag inte ut, för det var absolut inget intressant för mig. Men just den här som Johannes Brost har skrivit verkade intressant och jag hade inte fel! Rekommenderar verkligen denna bok! Mycket alkohol, mycket sex och mycket att ta livet som det kommer! Det vill säga, han njuter av livet.
 
Precis, gått käpprätt åt helvete men aldrig varit tråkigt för det har oftast ordnat upp sig för honom.
 
Det här avsnittet satt jag nästan och log hela tiden och såg Gunilla Persson framför mig med hennes jobbiga sätt. Herregud, tänk att stå ut med henne på ett hotell i flera dagar. Han behövde inte många dagar tills han insåg vad hon gick för.
Ja, den här resan när han åkte hemåt utan en krona på fickan. Han satt ute en kväll och försökte hålla sig varm, fick logi hos en kille som senare försökte förföra honom på natten. Starkt gjort att ta sig hem utan pengar.
Han levde ett rejält festliv med stora kändisar, såsom Stones....droger och alkohol, kvinnor.
Ja sex på finska var på ett särskilt sätt :)
Inte alla som kan skryta med att man är buksvåger med kungen :)
 
Jag rekommenderar verkligen den här boken, och den var mycket intressant att läsa. Själv tänker jag inte alls på hur våra skådespelare har för liv, jo de som jag följer via bloggar (men man får inte veta hur deras tidigare liv har varit fast man följer en blogg) men alla andra, hur har de levt? För mig så har de bara varit skådespelare och är, och Johannes är för det mesta Joker i Rederiet som man tänker på, men han har gjort många bra roller. Bröllopsfotografen är en rolig och bra film. Men den där Avalon blev jag nyfiken på, knappt hört talas om, så den får jag nog försöka se.
 
Ledordet "Dö inte nyfiken" borde gälla oss alla. Ja, inte att man ska gå genom allt som han har gjort, men att våga här i livet, testa saker. Inte bara gå runt i sin vanliga trall och inte göra något annorlunda.  
 
ETT BRA BOKTIPS OM NI ÄR INTRESSERAD AV SJÄLVBIOGRAFIER!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: